یک سوم کودکان از اردوگاه کاله فرانسه ناپدید شده اند

یک مرکز خریه فرانسوی از ناپدید شدن یک سوم کودکان پناهجویی که در اردوگاه کاله اسکان داده شده بودند بعد از برچیده شدن این اردوگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مرکز خیریه “خدمات آوارگان جوان”، روز چهارشنبه خاطرنشان کرد: قادر به یافتن محل زندگی یک سوم از ۱۷۹ کودک پناهجویی که زمانی در این اردوگاه بودند نیست.

“بن توئتن”، موسس این مرکز خیریه هشدار داد، احتمال داد که کودکان مفقود شده ممکن است به چنگ قاچاقچیان افتاده باشند.

سرنوشت این کودکان و پناهجویانی که به امید رفتن به انگلیس در این اردوگاه اسکان یافته بودند تبدیل به مشکلی سیاسی برای لندن شده است.

مقامات مذهبی، گروه‌های مدافع حقوق پناهجویان و احزاب مخالف دولت انگلیس، دولت این کشور را به اهمال در برخورد با این کودکان متهم کرده‌اند.

روزنامه تایمز انگلیس، اخیرا در گزارشی از دستور العمل جدید دولت این کشور مبنی بر ایجاد موانع جدید برای پذیرش صدها کودک و نوجوان پناهجوی بی سرپرست که پیشتر قول زندگی جدیدی به آن ها در این کشور داده شده بود، خبر داد.

به گزارش یورو پل، “پلیس اروپا”، در دو سال گذشته ۱۰ هزار کودک پناهجو و مهاجری که بدون والدین یا سرپرست به اروپا آمده اند، گم شده اند.

بحران سوریه، لیبی، عراق، یمن، نیجریه و سودان که بر اثر دخالت های کشورهای غربی به وجود آمد، به تشدید بحران مهاجرت و بالا رفتن آمار پناهجویان در اروپا منجر شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *