یک جراح انگلیسی، یکی از فرماندهان طالب در پاکستان شد

یک جراح انگلیسی فراری از این کشور، به یکی از فرماندهان گروه طالبان در پاکستان تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “طارق علی میرزا” جراح انگلیسی که بعد ازمتهم شدن به مشارکت در راه پیمایی عناصر تندرو از انگلیس فرار کرده است، به یکی از فرماندهان گروه طالبان در پاکستان تبدیل شده است.

روزنامه انگلیسی “دیلی میل” دراین باره نوشت: طارق علی میرزا – ۳۹ ساله – که هم اکنون در پاکستان است در یک نوار ویدئویی عناصر مسلح را تشویق به پیوستن به او و گروه تروریستی داعش کرده است.

بر اساس این گزارش، “میرزا” مجله ای را در اینترنت به زبان انگلیسی راه اندازی کرده و درآن خواهان جذب و به کارگیری جوانان درغرب؛ به گروه داعش شده است.

دیلی میل نوشت که این جراح انگلیسی پس از ضربه زدن به سر یکی از شرکت کنندگان در یک راه پیمایی درمرکز لندن درسال ۲۰۱۳، به تحریک اقدامات خشونت بار طایفه ای در انگلیس محکوم شد که با قید وثیقه آزاد شد و سپس دادگاه منچستر برای او حکم غیابی صادر کرد.

این روزنامه می افزاید: بعد از فرار میرزا از انگلیس، گمان می شد که وی به سوریه رفته است، اما با انتشار یک فایل ویدئویی در اینترنت مشخص گردید که او با نام ” ابوعبیده الاسلام ابادی” به گروه طالبان در پاکستان پیوسته است”.

براساس این گزارش، میرزا دراین نوار ویدئویی با عمامه سیاه ظاهر شده و می گوید: “خداوند اشتیاق جهاد را در وجود من نهاد و انگلیس را ترک کردم و تصمیم داشتم به عراق بروم تا به گروه داعش بپیوندم، اما درراه بازداشت شدم و به زندانی در کرواسی فرستاده شدم”.

به نوشته دیلی میل، مجله ای که میرزا دراینترنت راه انداخته است، برای جذب جوانان برای جنگ است و به آنان توصیه می کند که از سیستم های کامپیوتر در منازل استفاده نکنند، زیرا سازمان اطلاعات آن ها را زیر نظر می گیرد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *