گور دسته‌جمعی ۳۰۰ پولیس عراقی توسط داعش در موصل

دیده بان حقوق بشر در عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش ۳۰۰ پولیس عراقی را در جنوب موصل اعدام و در یک گور دسته‌جمعی دفن کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، براساس گزارش سازمان دیده بان حقوق، گروه ترویستی داعش سه هفته پیش ۳۰۰ پولیس عراقی را کشته و در گورستان جمعی در جنوب موصل دفن کرده است.

گزارشگر خبرگزاری رویترز به محل دفن نیروهای پولیس عراق در موصل رفته و او گفته است که طبق اعلام ساکنان محلی عناصر افراطی بعد از گردن زدن و یا شلیک مستقیم گلوله به نیروهای پولیس عراق، آنها را در گور جمعی در منطقه حمام العلیل واقع در جنوب موصل دفن کردند.

سازمان دیده ‌بان حقوق بشرعنوان کرد: تروریست های داعش برخی از نیروهای سابق پولیس عراق را از میان جمع ۲۰۰۰ نفری از شهرها و روستاهای مجاور جدا کردند و به هنگام عقب ‌نشینی از موصل و تلعفر آنها را مجبور به همراهی با خود کرده اند.

دیده بان حقوق بشر به نقل از یکی از ساکنان محلی افزود: دیدم که اعضای داعش با چهار کامیون بزرگ حامل حدودا ۱۰۰ تا ۱۲۵ نفر، از دانشکده کشاورزی و نزدیک به گور جمعی عبور کردند و افراد حاضر در موتر بزرگ از نیروهای سابق پولیس عراق بودند.

وی ادامه داد: پس از چند دقیقه صدای پی در پی شلیک گلوله و فریاد شنیدم و در شب بعد نیز این موضوع تکرار شد و تعداد افراد سوار بر موتر (در شب بعد) بین ۱۳۰ تا ۱۴۵ نفر بودند.

یکی دیگر از ساکنان حمام ‌العلیل گفت که در طول سه شب متوالی صدای شلیک مداوم شنیده‌ است.

«جو استورک» معاون بخش خاورمیانه و شمال افریقا دیده ‌بان‌ حقوق بشر گفت که این موضوع سند دیگری بر کشتارهای وحشتناکی است که گروه تروریستی داعش علیه عاملان اجرا‌کننده قانون درگذشته (نیروهای پولیس) درموصل و اطراف آن مرتکب می ‌شود و این گروه باید به علت ارتکاب این جنایت‌ های ضد انسانی مجازات شود.

این درحالی است که عملیات آزادسازی موصل به عنوان آخرین پایگاه تروریست های داعش درعراق، طبق برنامه از پیش تعیین شده توسط نیروهای عراقی پیش می رود.

نیروهای عراقی از زمان شروع عملیات، پیشروی هایی زیادی را در شرق و جنوب موصل داشته اند.

داعش درسال ۲۰۱۴ با حمله به عراق مناطق وسیعی از این کشور را اشغال کرد، اما از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی بخش های زیادی از مناطق اشغالی را آزاد کرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *