گسترش اسلام افراطی عربستان در اروپا

سفیر سابق ناروی در ریاض با اشاره به توهمات متعصبانه وهابیت تاکید کرد که عربستان با دالرهای نفتی به دنبال گسترش وهابیسم به سراسر جهان است.

به گزارش بریت بارت، سفیر سابق ناروی در عربستان سعودی می‌گوید که پادشاهی آل سعود نفوذ خارق العاده‌ای در گسترش ایدئولوژی اسلام افراطی دارد. وی افزود: یکی از نگرانی ها این است که غرب چشمان خود را به روی این واقعیت خطرناک ببندد.

کارل شویتز در کتابی با عنوان «پادشاهی وحشت» می‌گوید که مذهب عربستان سعودی فقط یک مذهب نیست بلکه یک فرقه مذهبی ساخته شده بر روی توهمات متعصبانه قرن هجدهمی است. ریشه این مذهب به عقاید سلفی محمد بن عبدالوهاب برمی‌گردد. سلفی ها از مسلمانان می خواهند که از سه نسل اول وعاظ خود تقلید کنند که در فتح بیت المقدس، اسپانیا و ایران پیروز شدند.

این دیپلمات در مصاحبه با یک روزنامه افزود: عربستان سعودی از ثروت های نفتی برای گسترش وهابیسم در سراسر جهان استفاده می‌کند. وی تاکید کرد که ناروی باید با این پدیده مقابله کند.

وی می‌گوید که برای مبارزه با وهابیسم ما باید یک مرور کلی روی این ایدئولوژی داشته باشیم و آن را از هرجایی که می‌آید اصلاح کنیم.

وی همچنین خواسته است که همه امامان جماعت در ناروه به زبان ناروی ای صحبت کنند تا بر روی حرف هایی که می‌زنند یا اتفاقاتی که در جامعه مسلمانان در اروپا رخ می‌دهد کنترل داشته باشند.

کارل شوتیز همچنین خواستار ممنوعیت روبنده در ناروی شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *