گابریل: عربستان باید از تامین مساجد وهابی دست بردارد

0784f1b9-cfa9-47de-ad37-05b42df2873f_16x9_600x338معاون صدراعظم آلمان با تاکید بر اینکه عربستان سعودی در سراسر دنیا از مساجد وهابی حمایت اقتصادی می کند افزود: عربستان باید از تامین مالی مساجدی که به افراطگرایی دامن میزنند دست بردارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، زیگمار گابریل معاون صدراعظم آلمان گفت: عربستان سعودی باید دست از تامین مالی مساجد افراط‌گرایان در خارج از کشور که متهم به ترویج افراط‌گرایی هستند بردارد. مساجد وهابی در سرتاسر دنیا مورد حمایت اقتصادی عربستان سعودی هستند. در آلمان نیز بسیاری از این افراط‌گرایان که افراد خطرناکی هستند از این اجتماعات برخاسته‌اند.

زیگمار گابریل که معاون آنگلا مرکل و وزیر اقتصاد آلمان است به عربستان سعودی هشدار داد و گفت: ما همزمان باید به سعودی‌ها نشان دهیم که زمان گشتن به دنبال راه‌های دیگر به پایان رسیده‌ است.

گابریل، رئیس حزب سوسیال دموکرات چپ میانه همچنین خواستار گام‌های قاطع در آلمان در برابر مساجد مرتبط با وهابیت شد و گفت: خطربنیادگرایی رادیکال که در مساجد سلفی‌ها ایجاد می‌شود کمتر از افراط‌گرایی حزب راستگرا نیست.

توماس اوپرمن رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات پارلمان نیز خواستار توقف سخنرانی‌هایی شد که در تضاد با آزادی‌های اساسی تضمین شده در قانون اساسی آلمان هستند و گفت: ما جلوی عربستان سعودی را در ساختن و تامین مالی مساجدی که ایدئولوژی وهابیت را در آلمان ترویج می‌دهند خواهیم گرفت.

اوپرمن در ادامه گفت: وهابیت ایدئولوژی کامل داعش را در کشورهای دیگر برای رادیکال‌سازی مسلمانان میانه‌رو ترویج می‌کند. ما به چنین چیزی در آلمان نیاز نداشته و آن را نمی‌خواهیم.

Author

About Author