کیم جونگ اون: فقط زمانی دست به سلاح اتمی میبریم که تهدید اتمی شویم

DB9611B0-370F-48AF-B351-1DDEF69BA55F_cx0_cy10_cw0_mw1024_s_n_r1رهبر کوریای شمالی تاکید کرد زمانی از سلاح های اتمی استفاده خواهد کرد که تمامیت ارضی کشورش از سوی دیگران مورد تعرض سلاح اتمی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه دولتی کوریاش شمالی امروز یکشنبه (۱۹ ثور) اعلام کرد کیم جونگ اون، رهبری کوریای شمالی گفته که به دنبال عادی سازی روابط با کشورهایی است که موضع خصمانه نسبت به کویای شمالی دارند.

رهبری کوریای شمالی در گذشته نیز چنین اظهاراتی را مطرح کرده بود و به صورت مکرر آمریکا و کوریای جنوبی را به حمله تهدید کرده است.

روزنامه رودونگ سینمون نوشت: رهبری کوریای شمالی همچنین برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی را مطرح کرده و بر پیشرفت و توسعه بخش توزیع انرژی در کشور تاکید دارد.

اگرچه جزئیات زیادی از طرح اقتصادی دولت پیونگ یانگ در دسترس نیست اما مایکل مادن، کارشناس درباره رهبری کوریای شمالی گفته است که این طرح از سوی کیم جونگ اون نشان می‌دهد که وی برخلاف پدرش رسما مسئولیت توسعه و تحول اقتصادی در کشور را برعهده دارد چرا که پدرش هرگز چنین اقدامی را انجام نداد.

رهبری جوان و ۳۳ ساله کوریای شمالی در نشست روز شنبه کنگره حزب حاکم کارگر همچنین خواستار بهبود و عادی شدن روابط با کشورهایی شد که به تمامیت ارضی کوریای شمالی احترام می‌گذارند.

Author

About Author