کشور تونس منبع تولید تروریست در داخل و خارج این کشور

یک روزنامه تونسی با اشاره به دستگیری اعضای یک باند قاچاق شهروندان سوری به اروپا، از حضور ۱۲ هزار تروریست تونسی در این کشور خبر داد.

به خبرگزاری خاورمیانه، این دوازده هزار تروریست تونسی در داخل و خارج مصروف فعالیت های ترورستی هستند.

عصام الدردوری، رئیس سازمان امنیت و حمایت از شهروندان تونس در این زمینه گفته است که دولت تونس برای به جریان انداختن این پرونده باید اراده قوی داشته باشد.

وی افزود: حدود ۹ هزار جوان تونسی که بیشترشان برای جنگ آموزش دیده اند، تفکر تکفیری و انتحاری دارند و اکنون برای ارتکاب جنایات تروریستی آماده‌ هستند.

رئیس سازمان امنیت و حمایت از شهروندان تونس با اشاره به تلاش‌ مقامات امنیتی تونس برای نظارت بر تروریست‌هایی که از سوریه باز‌گشته‌اند، گفت: باید ورود این افراد به کشور متوقف و به مقامات قضایی تحویل داده شوند.

الدردوری تأکید کرد، این افراد نمایندگان طرح تروریست‌ها هستند؛ به ویژه اینکه برخی از آنها در زمینه ساخت مواد منفجره و درگیری با نیروهای امنیتی نیز مهارت دارند.

همچنین «نصر بن سلطانه» رئیس دیده‌بان سیاست‌های امنیت فراگیر تونس نیز در این زمینه گفت: وزارت کشور با تروریست‌هایی که از سوریه باز می‌گردند با جدیت برخورد نمی‌کند.

وی با بیان این مطلب افزود: گروهک تروریستی داعش در تونس حضور دارد و منتظر لحظه آغاز است تا ابراز وجود کند.

الشروق در پایان اشاره کرد که نیروهای امنیتی الجزائر نیز اعضای یک باند قاچاق شهروندان سوری به اروپا را شناسایی و دستگیر کردند که این کار را از طریق مرز تونس انجام می‌دادند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *