غرق شدن یک کشتی مسافربر چینی با ۴۵۸ سرنشین

یک کشتی مسافربر چینی با ۴۵۸ سرنشین که عمده آنها افرادی سالخورده بوده‌اند، شب دوشنبه ۱۱ جوزا در پی برخورد با توفان‌، در

یک کشتی مسافربر چینی با ۴۵۸ سرنشین که عمده آنها افرادی سالخورده بوده‌اند، شب دوشنبه ۱۱ جوزا در پی برخورد با توفان‌، در رودخانه یانگ‌تزه غرق شده است، بنا بر گزارش‌ها هشت تن از سرنشین‌های کشتی تا کنون نجات پیدا کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از شبکه خبری دولتی سی‌سی‌تی‌وی چین، عملیات نجات به دلیل دید کم ناشی از غبار با مشکل روبه‌رو است. این کشتی از نانجینگ در شرق چین راهی چونگ‌چینگ، شهر بزرگی در جنوب غربی آن کشور بود و در حوالی «هوبه‌ی» غرق شد.

خبرگزاری رسمی چین، شین‌هوا، می‌گوید شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری آن کشور، خواستار انجام همه تلاش‌ها برای نجات سانحه‌دیدگان شده است. کشتی حامل ۴۰۵ مسافر بود، که بیشتر آنها بین ۵۰ تا ۸۰ سال داشته‌اند؛ پنج عضو آژانس‌ مسافرتی و ۴۶ ملوان و خدمه نیز در کشتی بوده‌اند.

تصاویر منتشر شده در صبح روز سه‌شنبه نشان می‌دهد که آب نسبتا آرام است و ده‌ها نیروی امدادی در محل هستند. بنا بر گزارش‌ها هفت تن از کسانی که خود را به ساحل رسانده‌اند، خبر غرق شدن کشتی را به مقام‌ها داده‌اند.

طی ۲۴ ساعت گذشته منطقه‌ای که کشتی در آن به زیر آب فرو رفته است، ۱۵۰ میلیمتر باران دریافت کرده است. کاپیتان و انجینر که هر دو نجات پیدا کرده گفته‌اند این کشتی با برخورد به گردباد فورا غرق شده است.

Author

About Author