کشته شدن تروریست استرالیایی در سوریه

56addfd3a523fیکی از اعضای استرالیایی گروه تروریستی داعش که مسوولیت جلب و جذب جوانان را از طریق شبکه های اجتماعی داشت در سوریه کشته شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فرماندهان ارشد این گروه تروریستی درباره مرگ این مرد ملبورنی که خود را نایل پراکاش می نامید با خدمات پیام رمزگذاری شده گفتگو می کردند.

پراکاش، ملقب به ابوخالد الکامبدی، با شماری از تهدیدهای ترور داخلی در استرالیا، از جمله نقشه ترور در ملبورن در «روز آنزاک،» مرتبط است.

این جوان ۲۴ ساله با به کار گیری رسانه های اجتماعی برای متقاعد کردن دیگران به پیوستن به این گروه، به رده های بالای این گروه تندروی تروریستی رسیده بود. دولت هنوز نتوانسته تایید کند که این بودایی پیشین که در سال ۲۰۱۳ پس از یک سال استرالیا را ترک کرده بود در سوریه کشته شده است.

سخنگوی دادستان استرالیا روز یکشنبه گفت: دولت استرالیا نمی تواند گزارش مرگ نایل پراکاش را در این زمان تایید کند زیرا موقعیت امنیتی ویژه ای در سوریه و عراق حاکم است.

هرچند جزییاتی درباره مرگ این استرالیایی یا درست بودن ادعای کشته شدن او به دست نیامده است یکی از آگاهان دولتی تاکید داشت که فعالیت آنلاین او از کار افتاده است.

این گروه تروریستی برای آگاهی دادن به دیگر تروریست ها از مرگ پراکاهش،از خدمات پیام رمزگذاری شده تلگرام استفاده کرده بود.

پراکاهش در یک ویدئوی تبلیغاتی ۱۲ دقیقه ای دیده شده که تفنگ در دست به «برادران ارجمند» خود دستور می دهد تا «برخیزند» و به اهدافی در استرالیا حمله کنند.

Author

About Author