کشته شدن بیش از ۱۰۰ تن از نیروهای بوکوحرام در نیجریه

ارتش کشور نیجریه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که بیش از صد تن از نیروهای نظامی تکفیری بوکو حرام در درگیری با نظامیان ارتش نیجریه در ایالت بورنو در شمال شرق این کشور کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ارتش نیجریه، تایید کرده است که  تروریست‌های تکفیری عملیات های گسترده ای را در شهر کُندوگا در حدود سی و پنج کیلومتری میدوگوری انجام داده اند.

سخنگوی ارتش نیجریه گفته که این درگیری حدود سه ساعت ادامه داشته و نیروهای ارتش با کشتن بیش از صد نیروی بوکو حرام، قوای آنان را در این درگیری تارومار کردند.

مقامات دفاعی این کشور پرجمعیت آفریقایی نیز از ادامه‌ی عملیات نظامی ارتش نیجریه برای ردیابی و دستگیری شماری از شبه‌نظامیان خبر داده‌اند که در درگیری با نیروهای ارتش زخمی شده و از صحنه‌ی نبرد فرار کرده‌اند.

این در حالی است که ساکنان محلی می‌گویند شبه‌نظامیان تکفیری شهر میدوگوری را محاصره کرده‌اند.

اهالی منطقه همچنین از فرماندهان ارتش نیجریه خواسته‌اند با تجهیزات و قوای نظامی، شهر آنان را در مقابل هرگونه حمله‌ی احتمالی شبه‌نظامیان حفظ کنند.

گروه تکفیری بوکوحرام اخیرا با حمله به بسیاری از روستاهای شمال شرق نیجریه و سوزاندن منازل مسکونی و کشتن ساکنان محلی، به فعالیت‌های خود برای هراس‌افکنی و رعب و وحشت در منطقه افزوده است.

به گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، نزدیک به ۶۵۰ هزار ساکن نیجریه به علت حملات بوکوحرام خانه و کاشانه‌ی خود را ترک کرده و در داخل این کشور آواره شده‌اند و هزاران نفر نیز در کشورهای همسایه پناه گرفته‌اند.

شبه‌نظامیان تکفیری بوکو حرام که در زبان هوسه «تحصیل آموزه‌های غربی ممنوع است» معنا می‌شود، هدف خود را براندازی دولت نیجریه عنوان کرده‌اند.

این گروه از آغاز فعالیت‌ خود در سال ۲۰۰۹ تاکنون، مسئولیت شماری از حملات از جمله بمب‌گذاری‌ها و تیرندازی‌های مرگبار در بخش‌های مختلف نیجریه را به عهده گرفته است.

حملات و خشونت شبه‌نظامیان تکفیری بوکو حرام تاکنون بیش از ده هزار کشته برجا گذاشته است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *