“کشتار شیعیان در روز عاشورا”

کمیته حقوق بشر اسلامی مستقر در لندن از حکومت نیجیری خواستار شد که به محاصره شهروندان پایان؛ وبه اقلیت شیعی اجازه بدهد تا مراسم دینی خود را آزادانه انجام دهند. این کمیته موضعگیری خود را در پی حمله به شرکت کنندگان در راهپیمایی عاشورا در بیانیه ای اعلام کرده است.

طبق آمار رسیده بیست وسه نفر با گلوله های نیروهای ارتش هنگام شرکت در راهپیمایی عاشورا شهید؛ وده ها نفر دیگر زخمی شدند. این در حالی که حکومت نیجیری با بهانه جویی تلاش کرد عملکرد خود را توجیه نمود، وادعا می کند که این راهپیمایی ها غیر قانونی است وبرای آرامش وصلح ایجاد خطر می کند.

 جالب توجه اینکه راهپیمایی های عاشورا عبارتند از یک مراسم دینی که شیعیان وتعدادی زیادی از مسلمانان در سراسر جهان آن را جهت زنده داری سالروز شهادت امام حسین نوه پیامبر اسلام (ص) برگزار می کنند.

قبلا، کمیته حقیقت یاب نیجیری ارتش این کشور را به قتل ۳۴۷ مسلمان شیعه متهم کرده است؛ واعلام کرد که ارتش اجساد کشته ها را در قبرستان های گروهی در شهر کادونا دفن کرده است. این کمیته که توسط حکومت ایالت کادونا تشکیل شده بود خواستار محاکمه مسئولین این کشتار مذهبی شد. قبل از کمیته حقیقت یاب هم سازمان عفو بین الملل نیز گزارشی صادر کرد که در آن ارتش نیجیری را به شلیک عمدی گلوله به سوی شیعیان وقتل آنان متهم کرد، در این گزارش اعلام شد که ارتش کشته ها را در قبرستان های گروهی دفن کرده و مدرک جرم را از بین برده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *