کشتار بی سابقه یک راننده در فرانسه با استفاده از موتر باربری

D0E645E8-53BB-4643-BF74-F5E5955706A3_cx0_cy16_cw0_w987_r1_s_r1 (1)یک راننده موتر باربری بزرگ با استفاده از قدرت ماشین اش به مردم فرانسه حمله کرد و در اثر برخورد موترش با جمعیتی از مردم دست کم ۸۰ غیر نظامی کشته و بیش از ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این رویداد در شهر نیس فرانسه درحالی رخ داد که صدها تن از مردم در حال گشت در شهر و بازار بودند و راننده، موتر حاملش را با سرعت زیاد به طرف مردم در حرکت در آورده بود.

فرانسوا هولاند، رئیس جمهور فرانسه گفته است که حمله با یک موتر بزرگ باربری بر جمعیتی از مردم که کم از کم ۸۰ کشته و ۱۰۰ زخمی برجای گذاشت را نمی توان حمله دهشت افگنی ندانست.

این حادثه بعد از جشن روز ملی فرانسه رخ داد.

وزارت امور داخله فرانسه رقم تلفات را تایید کرد و اعلام نمود راننده ناشناس به ضرب شلیک اسلحه پولیس کشته شده و شیشه پیش روی این موتر باربری با ضرب گلوله های شلیک شده سوراخ شده است.

براساس گزارش منبع حمله کننده کشته شده مرد ۳۱ ساله فرانسوی تونسی الاصل شناسایی شده است و هنوز ثابت نشده است که این حمله به چی دلیلی صورت گرفته است.

فرانسوا هولاند صبح امروز جمعه به ملت فرانسه گفت هیچ راهی جز مبارزه با دهشت افگنی نیست او با اشاره به حادثه ماه نوامبر گفت، سراسر فرانسه در معرض تهدید داعش است.

رئیس جمهور فرانسه گفت که حالت اضطراری موجود در فرانسه که قرار بود در ختم ماه جاری به پایان برسد، برای مدت سه ماه دیگر تمدید می شود و در پی این حمله ۱۰ هزار نیروی نظامی دیگر در کشور مستقر خواهد شد.

بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده این حادثه دهشت افگنی و کشتار افراد بی گناه را تقبیح کرده و به مقام های حکومتی هدایت داده تا هر گونه همکاری ممکن را فرانسه دریغ نکنند.

Author

About Author