کرزی سه جلد قرآن را برای نگهداری به ارشیف ملی سپرد

حامدکرزی رئیس جمهوری کشور، سه جلد قرآن کریم را برای نگهداری درست از آن به ارشیف ملی افغانستان سپرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهور یک نسخهء خطی قران کریم دست نویس یک باشندهء زابل و همچنان دو جلد قران شریف دیگر را که در سفرش به جمهوری اسلامی ایران به وی به عنوان تحفه اهدا گردیده بود، جهت حفظ و نگهداشت به آرشیف ملی سپرد.

در محفلی که به این مناسبت قبل از ظهر امروز در ارگ انجام شد و در آن حضرت صبغت الله مجددی و داکتر سید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ حضور داشتند.

رئیس جمهور کشور قران کریم دست نویس مولوی بخت جمال الفی توخی باشنده ولایت زابل را که به وی هدیه شده بود و همچنان دو جلد قران کریم دیگر را که در جریان سفرش به جمهوری اسلامی ایران از سوی مقامات آن کشور به وی اهدا شده بود، جهت حفظ و نگهداشت و در دسترس قرار گرفتن آنها به ملت، برای خانم معصومه نظری رئیس آرشیف ملی سپرد.

گفتنی است که قران کریمی که به قلم مولوی بخت جمال الفی توخی نوشته شده است، دارای یک متر و ۲۵ سانتی طول و یک متر عرض می باشد.

همچنان در این محفل داکتر سید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ یک نسخه چاپی قران عظیم الشان را که توسط یکتن افغان به اسم بختیاری خطاطی و میناتوری شده بود، به رئیس جمهوری اسلامی افغانستان اهدا کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *