چین درحال ساختن کشتی جنگی غول پیکر خاکی آبی است

بنا بر اعلام مؤسسه ای مطالعاتی که مسائل دفاعی آسیا را پیگیری می کند، چین سرگرم ساخت نخستین کشتی جنگی خاکی آبی خود در شانگهای است که قابلیت حمل بالگردهای متعدد و چندین هاورکرافت را دارد.

یه گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بنا بر اعلام « مرکز اطلاع رسانی کانوا» که مؤسسه مطالعاتی خصوصی در کانادا است، ظرفیت کامل این کشتی جنگی که ممکن است تا اوایل سال ۲۰۱۵ به بهره برداری برسد و عملیات فرود نیروهای دریایی چین را تقویت کند، ۳۵ هزار تن است.

چین در حال حاضر سه کشتی جنگی آبی خاکی ۲۰ هزار تنی موسوم به Type 071 دارد و هم اکنون مشغول ساخت یک کشتی دیگر از این نوع است، اما این کشور تاکنون کشتی به بزرگی کشتی که برای حمل بالگردها و قایق های متعدد طراحی شده است، نساخته بود.

بنا بر اعلام «مرکز اطلاع رسانی کانوا »، ساخت این کشتی جدید که مشابه ناو هواپیمابر است، با ادعای مالکیت چین بر جزایر سنکاکو واقع در دریای چین شرقی – که جاپان نیز ادعای مالکیت آن را دارد- و جزایر واقع در دریای چین جنوبی که مورد مناقشه ارضی با ویتنام، فیلیپین و کشورهای دیگر است، مرتبط است.

این مؤسسه مطالعاتی که اطلاعات خود را درباره ساخت این کشتی غول پیکر از منابع نظامی اوکراین و منابع دیگر دریافت کرده است، افزود چین کار ساخت اسکلت کشتی را اوایل امسال در یک کارخانه کشتی سازی در جزیره چانگشینگ شانگهای آغاز کرد.

این کشتی جنگی آبی خاکی احتمالا قادر به حمل ۲۰ بالگرد و چهار هاورکرافت است که یکی از آنها پارسال از اوکراین خریداری شد.

گفته می شود ظاهراً چین کار ساخت نخستین هواپیمابر بومی خود را در شانگهای آغاز کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *