چندین پروژه صحی در ولایت غزنی افتتاح شد

انجنیرعبدالکریم متین، والی ولایت غزنی دیروز شنبه (۱۸حمل) در حالیکه مسئولین امنیتی و داکترظاهرشاه نیکمل رئیس صحت عامه این ولایت نیز وی را همراهی میکردند، هفت پروژه مهم صحی شامل پنج مرکزجدید صحی، ارتقای کلینیک (CHC+) ولسوالی مقر به شفاخانه (DH)و آغاز کار ساخت تعمیر شفاخانه جنده در ولسوالی گیلان را با قطع نوار افتتاح نمود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، والی غزنی که روز جمعه در رأس یک هیأت به ولسوالیهای مقر و گیلان رفت، در جریان دیروز طی یک نشست در ولسوالی مقر مراکز جدید صحی در مناطق ګداخیل و آخوند خیل مقر و یک مرکز سیار صحی در این ولسوالی را رسما افتتاح نمود.

در این نشست همچنان کلینیک (CHC+) ولسوالی مقر به شفاخانه (DH) که دارای ۳۰ بستر میباشد ارتقا نموده بخشهای جدید در آن ایجاد و امروز عملا به فعالیت آغاز نمود.

همچنان به ارزش چهارملیون افغانی وسایل و سامان آلات طبی نیز به مراکزصحی جدید ایجاد شده گداخیل و آخوند خیل سپرده شد.

از سوی هم عبدالکریم متین، والی غزنی حین حضورش در ولسوالی گیلان دو مرکز جدید صحی در مناطق جهانگیر و اوتله این ولسوالی را افتتاح نموده، سنگ تهداب تعمیر جدید کلینیک جنده این ولسوالی را بر زمین گذاشت، که هزینه ساخت آن مبلغ ۱۴.۷ ملیون افغانی بوده، در پنج جریب زمین ساخته میشود که زمین آن از سوی مردم بطور رایگان به ریاست صحت عامه غزنی وقف شده است.

این تعمیر دارای ۲۴ باب اتاق با تمامی ملحقات و دیوار احاطوی آن میباشد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *