پیروزی مجدد امامعلی رحمان، در ریاست جمهوری تاجکستان

کمیسیون انتخابات تاجیکستان امروز پنجشنبه از پیروزی امامعلی رحمان با اکثریت قاطع آرا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بر اساس نتایج نهایی شمارش آرای انتخابات روز چهارشنبه که، امامعلی رحمان در برابر پنج رقیب انتخاباتی خود، ۸۳ اشاریه شش درصد آرا را کسب کرد، وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۶، ۷۹ اشاریه سه درصد آرا را به دست آورده بود.

محمد شاهیون ، رئیس کمیسیون انتخابات تاجیکستان در جمع خبرنگاران در دوشنبه اعلام کرد : امامعلی رحمان بار دیگر برای بر عهده گرفتن سمت ریاست جمهوری کشور انتخاب شد، با توجه به اینکه دوره ریاست جمهوری در تاجیکستان هم اکنون هفت سال است، امامعلی رحمان تا سال ۲۰۲۰ در این سمت خواهد بود.

نزدیک ترین رقیب امامعلی رحمان به نام اسماعیل طالبکوف، تنها پنج درصد آرا را کسب کرد، کمیسیون انتخابات با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات اعلام کرد ۸۶ اشاریه شش درصد افراد واجد شرایط رای در انتخابات شرکت کردند.

امامعلی رحمان که برای نخستین بار همزمان با هرج و مرج های ناشی از آغاز جنگ داخلی در تاجیکستان در سال ۱۹۹۲ به قدرت رسید، هم اکنون که برای چهارمین بار به سمت ریاست جمهوری این کشور منصوب شده است، باید به وعده های انتخاباتی خود برای مقابله با فقر و کمبود انرژی در کشور عمل کند.

هر پنج رقیب انتخاباتی رحمان تقریباً در داخل کشور ناشناخته بودند و همین مسئله باعث شد هیچ فرصتی برای پیروزی در انتخابات نداشته باشند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *