پنج افسر نیروی دریایی پاکستان محکوم به اعدام شدند

139311300917088074777284دادگاه نظامی پاکستان پنج افسر نیرو دریایی این کشور را به جرم ارتباط با گروه تروریستی داعش محکوم به اعدام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این پنج افسر نیروی دریایی پاکستان به عنوان عاملان حمله به کارخانه کشتی سازی در کراچی در سال ۲۰۱۴ نیز شناخته شده اند.

همچنین رسانه های پاکستان اعلام کردند که این افراد به جرم حمله تروریستی به کارخانه کشتی سازی نیروی دریایی در شهر کراچی، ارتباط داشتن با گروه تروریستی داعش، اقدام به شورش و حمل غیرقانونی سلاح محکوم به اعدام شده اند.

در جریان حمله به کارخانه کشتی سازی نیروی دریایی پاکستان در کراچی، دو مهاجم کشته و چهار تن دیگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

پس از حادثه حمله تروریستی مرگبار گروه تروریستی طالبان پاکستان به مدرسه ای در شهر پیشاور، عالی ترین رهبران سیاسی و نظامی پاکستان طرح جامعی را برای مبارزه با تروریسم با عنوان ‘طرح اقدام ملی علیه تروریسم’ آغاز کردند.

تشکیل دادگاه های نظامی برای تسریع روند محاکمه تروریست هایی که سال ها در زندان های این کشور بلاتکلیف مانده اند، به عنوان بخشی از این طرح در نظر گرفته شد.

گفتنی است پاکستان از سال ۱۳۹۳ تصمیم به از سرگیری اجرای حکم اعدام محکومان به مرگ، به ویژه ترویست ها گرفت که برخی از نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل و اتحادیه اروپا به این تصمیم بشدت اعتراض کردند، اما مقامات اسلام آباد روند اعدام مجرمان خطرناک و تروریست ها را بخش لاینفک مبارزه موثر با تروریسم می دانند.

Author

About Author