پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های مغز و اعصاب

13072147_588881947939653_267213126_oپنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب در تهران با حضور متخصصان و جراحان مغز و اعصاب ایران و جهان در سالن همایش‌های برج میلاد بر پا شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فدراسیون یاد شده نهادی غیر دولتی است که حدود ۳۰ هزار جراح مغز و اعصاب نقاط مختلف جهان در آن عضویت دارند.

متخصصان، دانشمندان و سیاستمداران برجسته از نقاط مختلف جهان به تهران پایتخت ایران حضور بهم رسانیدند.

مجید سمیعی، جراح برجسته مغز و اعصاب ایرانی میزبانی ایران برای چنین همایش بزرگی را ناشی از سهم به سزای جراحان ایرانی طی ۶۵ سال خدمات آنان در داخل کشور و سطح جهان دانست.

به یمن تلاش دکتر سمیعی و برخی از همکارانش، ایران در ۱۹۶۵ رسما به عضویت دائمی فدراسیون بین‌المللی مزبور که نهادی غیر دولتی است درآمد. ایران در حال حاضر ۷۰۰ جراح مغز و اعصاب دارد که بسیاری از آنان توسط مجید سمیعی آموزش دیده‌اند.

 اریک بارکه، استاد میکروالکترونیک: «وی [دکتر سمیعی] جراح فوق‌العاده ماهری است و نه تنها در هانوفر بلکه در اقصی نقاط جهان جراحی‌های پیشرفته‌ای انجام داده و در سطح دنیا شناخته شده است در نتیجه بسیار مفتخریم که وی مقیم هانوفر است.»

همزمان با برگزاری این رویداد مهم در تهران که با ابتکار عمل دکتر سمیعی و همکاری دولت ایران محقق شده مراحل ساخت یک بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب تا چند ماه دیگر در تهران به پایان می‌رسد، بیمارستانی که قرار است بهترین و پیشرفته‌ترین مرکز مغز و اعصاب جهان باشد.

دانشمندان و مسئولان معتقدند که تاسیس مرکز بین‌المللی مغز و اعصاب تهران نقطه عطفی در تاریخ علوم مغز و اعصاب جهان به شمار می‌رود.

Author

About Author