پس از پاریس و بلجیم سایه‌ی ترور و تهدید بر سر اروپای شرقی و منطقه بالکان

160322170204_brussels_airport__blast_512x288_horstpilger_nocreditپایگاه آمریکایی وترنز تودی گزارش داد،انفجارهای اخیر بروکسل موج نگرانی جدیدی را پس از حوادث تروریستی پاریس در اروپا به همراه داشت. بعد از بازداشت عوامل حوادث تروریستی اخیر بروکسل ، برادران خالد و ابراهیم البکراوی و نجم الشعراوی، ارتباطات این افراد با عامل اصلی حوادث پاریس کشف شد .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گزارش تلویزیون آر تی بی بلجیم حاکی از آن است که خالد البکراوی برای اجاره آپارتمانی در بروکسل از هویتی جعلی استفاده کرده بود که در همین مکان اثر انگشت صلاح عبدالسلام، مظنون اصلی دستگیر شده حوادث تروریستی پاریس کشف شد.

هم چنین ارتباطات این تروریست ها با شخصی بوسنیایی به نام اظهر بگانوویچ (Ezher Beganovic) از طریق اینترنت محرز شده است.

اظهر بگانوویچ یکی از افراد مشکوک به ارتباط با سازمان های تروریستی و گروه های افراطی است که به همراه فاطمیر علی اسپاهیچ (Fatmir Alispahic)، عبدالصمد نسوف بوشاتلیچ (Abdusamed Nasuf Bušatlić) و سمیر اماموویچ (Semir Imamović) همکاری نزدیکی دارد. او به همراه دوستانش از عوامل اصلی گروهی مذهبی و تندرو هستند که با استفاده از رسانه های اجتماعی و فضای مجازی به جذب افراد تندرو و افراطی می پردازند.

اظهر بگانوویچ یکی از گردانندگان وب سایت اینترنتی صف (Saff) می باشد که چندین وب سایت اینترنتی دیگر را در بوسنی مدیریت می‌کند. وب سایت بیر (bir)، بوسنا مدیا (Bosna-media)، اسلامسکی تی وی (IslamskiTV)، منبر (minber)، سوپکیتشن بوسنیا (soupkitschen-bosnia) و فیس بوک و تویتر راه های توسعه تفکرات رادیکال وهابی و ترویج تند روی و خشونت این تیم بنیادگرای مذهبی است.

بگانوویچ دوره تحصیلات خود را در کشور عربستان سعودی سپری نموده است و همان جا تحت تعالیم تفکرات انحرافی وهابیت قرار داشته و هم چنین با سفرهای متعدد به کشور ترکیه داشته با رهبران جریان داعش و النصره مرتبط شده و دوره های تروریستی و خرابکارانه خود را در این کشور گذرانیده است.

وب سایت ویکی لیکس افشا نموده است که اظهر بگانوویچ عضو گروهی تندرو و تروریستی در بوسنی و هرزگوین به نام گروه بوگونیو (Bugonjo group)  بوده است و سابقه ایجاد رعب و وحشت، طراحی نقشه انفجار و هم چنین مشارکت در قتل چندین پلیس و تعدادی مهاجر کروات را در سال ۲۰۰۵ در کشور بوسنی و هرزگوین دارد .

Author

About Author