پسر ربوده شده نخست وزیر پاکستان در قید طالبان ازبکستان است

سمیع الحقرهبر حزب «جمعیت علمای اسلام» شاخه سمیع الحق می گوید پسر ربوده شده نخست وزیر سابق پاکستان در قید طالبان ازبک به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از تسنیم، مولوی «سمیع الحق» رهبر حزب جمعیت علمای اسلام شاخه سمیع الحق در گفتگو با خبرنگاران در شهر لاهور پاکستان اظهار داشت: «علی حیدر گیلانی» پسر «یوسف رضا گیلانی» نخست‌وزیر سابق پاکستان در دست طالبان ازبک قرار دارد.

وی افزود: نخست ‌وزیر سابق پاکستان برای آزادی فرزندش چندین بار با من دیدار کرده و در این خصوص با وی همکاری می‌کنم.

اطلاعاتی در مورد علی حیدر گیلانی در سال ۲۰۱۴ میلادی منتشر شد که وی در اختیار شورشیان طالب نیست، از سوی دیگر، ربایندگان پسر نخست ‌وزیر سابق پاکستان با ارسال ویدئویی از خانواده گیلانی ۲۰ میلیون دالر برای آزادی وی خواسته بودند.

مولوی سمیع الحق در ادامه در مورد آزادی پسر فرماندار سابق ایالت پنجاب پاکستان نیز گفت: طالبان «شهباز تاثیر» را به خواسته خود آزاد کرده‌اند و هیچ عملیاتی برای رهایی وی انجام نشده است.

علی حیدر گیلانی پسر نخست‌وزیرسابق پاکستان دو روز پیش از انتخابات سراسری سال ۲۰۱۳ میلادی از شهر «مولتان» در ایالت «پنجاب» ربوده شده بود.

این در حالی است که جنبش اسلامی ازبکستان پس از انتشار خبر مرگ «ملا محمد عمر» رهبر سابق طالبان افغان در جولای سال ۲۰۱۵ میلادی و همچنین انتخاب «ملا اختر منصور» به عنوان رهبر جدید این گروه ، با داعش بیعت کرده است.

Author

About Author