پاکستان در حال آماده باش

در پی کشته شدن حکیم الله محسود سرکرده طالبان، دولت پاکستان در حال آماده باش کامل بسر می برد .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت داخله پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد اسلام آباد بعد از کشته شدن حکیم الله محسود سرکرده گروه طالبان پاکستان در حمله طیاره بدون سرنشین امریکایی به منطقه قبایلی  آماده باش کامل اعلام کرد.

در بیانیه وزارت داخله پاکستان آمده است دولت این کشور نگران آن است که پس از کشته شدن محسود، طالبان حملات انفجاری خود را تشدید کند، در میدانهای هوایی و موسسات حساس نظامی و دولتی و ایستگاه های راه آهن و اماکن عمومی پاکستان ، اعلام آماده باش کامل شده است.

در حمله دیروز طیاره های بدون سرنشین امریکا به منطقه “دنده درپاخیل” در ۵ کیلومتری میرانشاه، مرکز وزیرستان شمالی پاکستان دست کم ۵ تن از جمله حکیم الله محسود سر کرده گروه طالبان کشته شدند.

پس از کشته شدن محسود و خاکسپاری وی ، “خان سعید سنجنا” بعنوان جانشین حکیم الله محسود انتخاب شد.

در همین حال، نثار علی خان وزیر داخله پاکستان حمله اخیر طیاره های بدون سرنشین امریکا به منطقه ای قبیله ای را محکوم کرد و آنرا تلاشی برای خرابکاری در مذاکرات صلح پیشنهاد شده با طالبان خواند.

وزیر داخله پاکستان گفت، حمله دیروز امریکا به نزدیکی میرانشاه هنگامی صورت گرفت که دولت قرار بود مذاکراتی را با طالبان انجام دهد، طالبان در حال برگزاری نشست شورای مرکزی بود که امریکا با چند فروند راکت آن را هدف قرار داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *