پاکستان حمایت بین‌المللی را به ارتباط کشمیر ازدست داده است

C762A146-DE93-43EA-B505-6E478D607DF8_mw1024_s_nسفیر سابق پاکستان در آمریکا تاکید کرد، پاکستان دیگر از حمایت بین المللی در خصوص کشمیر برخوردار نیست و بعید است که از سوی شورای امنیت سازمان ملل تاییدیه لازم برای برگزاری رفراندوم در این منطقه را دریافت کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حسین حقانی، سفیر سابق پاکستان در آمریکا گفت: کشمیر یک مساله حساسیت‌ برانگیز در پاکستان است چرا که رهبران این کشور در تفهیم این نکته به مردم که دیگر از حمایت بین المللی در این خصوص برخوردار نیستند، ناکام بوده‌اند.

حقانی که در حال حاضر مدیر بخش آسیای جنوبی و مرکزی در موسسه هادسون است، افزود: سال‌ها پاکستان تلاش کرده تا حمایت بین المللی را از موضع خودش مبنی بر اینکه آینده کشمیر باید از طریق مذاکره با هند و همه پرسی در بین مردم کشمیر حل شود، به دست آورد. هند حتی نمی‌خواهد بدون پایان تروریسم تحت حمایت پاکستان در این منطقه، درباره این مناقشه مذاکره کند.

حقانی در مقاله‌ای که در وب سایت موسسه هادسون منتشر شده نوشت: آنچه پاکستانی‌ها نمی‌دانند این است که آخرین قطعنامه‌ای که شورای امنیت سازمان ملل در خصوص کشمیر تصویب کرده مربوط به سال ۱۹۵۷ میلادی است و اگر پاکستان در حال حاضر خواستار رای گیری جدیدی در سازمان ملل شود، نمی‌تواند حمایت لازم برای برگزاری یک رفراندوم در کشمیر را به دست آورد.

وی افزود: تندروهای پاکستانی به جای آن که بپذیرند برای هند و پاکستان بهتر است تا با توسعه تبادلات تجاری و سفرهای بین مرزی روابط خود را عادی سازند، دائما به این ذکر متوسل شده‌اند که “اول کشمیر”.

Author

About Author