پاپ فرانسیس: هر جنگی یک فاجعه بیهوده است

پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها، هر جنگ را یک فاجعه بیهوده خواند و گفت: صلح یک نشان مطمئن از تعهد در راه خدا است بنابراین، رهبران ادیان باید مردان و زنان صلح باشند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رهبر مذهبی کاتولیک ها در پیامی به مناسبت نشست بین ادیان ‘صلح، آینده است’ که در شهر آنتورپ بلژیک توسط جامعه ‘سانت اجیدیو’ وابسته به واتیکان برگزار شد، افزود: جنگ، مردم را به سوی خشونت می کشد و این مشکل را می توان کنترل کرد.

وی تصریح کرد: جنگ هرگز ابزاری رضایت بخش برای جبران بی عدالتی ها و رسیدن به راه حل متوازن اختلافات سیاسی و اجتماعی نیست. پاپ افزود: زمان آن رسیده است تا سران ادیان یک همکاری موثر برای جستجوی صلح، درمان جراحت ها و حل جنگ ها و درگیری ها بکنند.

وی گفت: وقتی به جنگ ها و درگیری های متعددی که امروز خانواده بشری را رنج می دهد، زندگی جوانان و سالمندان را تخریب می سازد و روابط طولانی همزیستی میان گروه های قومی و دینی را زهرآگین می کند، فکر می کنیم، روشن است که نمی توان در قبال این رنج ها و فجایع بیهوده بی تفاوت ماند.

 پاپ تاکید کرد: جنگ هرگز لازم نیست ، جنگ هرگز اجتناب ناپذیر نیست . می توان همواره راه گفت وگو را انتخاب کرد.

پاپ همچنین در موعظه های خود ضمن ابراز امیداری جهت ادامه گفت وگوها برای صلحی دراز مدت در اوکراین گفت: در روزهای اخیر گام های معنی داری در جهت یک آتش بس در منطقه اوکراین شرقی برداشته شده است. امیدوارم که این گام ها باعث کمک به تلاش ها برای صلحی دراز مدت شود.

 پاپ همچنین خواستار صلح در ‘لسوتو’ در جنوب افریقا شد و هرگونه اقدام خشونت آمیز در این کشور را محکوم کرد.

این کشور افریقایی روزها است که دچار تنش شده تا جایی که نخست وزیر آن فرار و صحبت از کودتا کرده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *