وزیر خارجه با مقامات وزارت خارجه امریکا و بحرین دیدارکرد

ملاقات وزیر امور خارجه جمهوری  اسلامی افغانستان با معاون وزارت امور  خارجه ایالات متحده امریکاصلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان با معاون وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا و وزیر امور خارجه بحرین در بحرین دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این دیدار ها در حاشیه یازدهمین نشست دیالوگ منامه در شهر منامه کشور شاهی بحرین صورت گرفت.

در این دیدار”انتونی بلنکن” معاون وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا بر ضرورت ادامه حمایت جامعه جهانی از نیروهای ملی امنیتی و دفاعی افغانستان تأکید نمود.

وی گفت: تمدید حضور نیروهای امریکایی در افغانستان نشانه بارزی از تعهد ایالات متحده برای ادامه حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و همکاری های دیگر ایالات متحده امریکا با جمهوری اسلامی افغانستان می باشد.

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان ضمن یادآوری از توانایی نیروهای ملی امنیتی و دفاعی افغانستان در تأمین امنیت، دفاع از کشور و مبارزه با هراس افگنی، افزود: “از این که افغانستان در مبارزه با گروه هایی که اهداف هراس افگنانه منطقه یی و بین المللی دارند، به نیابت از جامعه جهانی، قربانی های فراوان را متحمل می گردد.

او گفت: تصمیم رهبری ایالات متحده امریکا و کشورهای دیگر همکار ما برای ادامه حضور نیروهای شان در افغانستان، با در نظرداشت اوضاع کشور، تصمیم بجا و قابل ستایش است.

ملاقات دوجانبه وزرای امور خارجه افغانستان و کشور شاهی بحرین

همچنین صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان، با خالد بن احمد آل خلیفه وزیر امور خارجه آن کشور دیدار کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان از میزبانی خوب بحرین از یازدهمین نشست دیالوگ منامه ابراز سپاس نموده، نشست یاد شده را برای بحث در مورد موضوعات حاد منطقه یی و بین المللی سودمند خواند.

وزیر امور خارجه، با اظهار قدردانی از همکاری های بحرین با افغانستان، حمایت همیشگی دو کشور از همدیگر در مجامع و محافل بین المللی را نشانه روابط نیک میان دو کشور دوست و دو ملت برادر خواند.

با این حال وزیر امور خارجه کشور شاهی بحرین از سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان به آن کشور و اشتراک وی در نشست یاد شده اظهار امتنان نموده، خواهان دیدارهای بیشتر دوجانبه مقامات بلندرتبه افغانستان و بحرین، به هدف گسترش روابط دوستانه و همکاری ها میان دو کشور، گردید.

Author

About Author