وزیر خارجه ایران: غرب مواضعش را تغییر داده است

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با دشوار خواندن روند مذاکرات وین اعلام کرد متاسفانه شاهد تغییر مواضع، زیاده خواهی و همچنین مواضع متفاوت چندین

IMAGE635148788991606120محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با دشوار خواندن روند مذاکرات وین اعلام کرد متاسفانه شاهد تغییر مواضع، زیاده خواهی و همچنین مواضع متفاوت چندین کشور گروه ۱+۵ هستیم و اینها وضعیت را دشوار کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در جمع خبرنگاران درباره روند مذاکرات جاری هسته‌ای گفت:‌ «مذاکرات دشواری های ویژه‌ای دارد مخصوصا فعلا که می‌تواند روزهای نهایی مذاکره باشد. در صورتی که به توافق نزدیک شویم، حتما در این زمان هر کلمه‌ای که بالا و پایین بشود می‌تواند تاثیر اساسی داشته باشد، به همین خاطر هم ما با دقت مذاکره می‌کنیم، هم طرف مقابل با دقت کار می‌کند».

وی با ذکر این نکته که متاسفانه شاهد تغییر مواضع، زیاده خواهی و هم شاهد این هستیم که چندین کشور که در گروه ۱+۵ هستند هر یک مواضع متفاوتی دارند و اینها وضعیت را دشوار کرده، خاطرنشان کرد:‌» تمام تلاش خود را می‌کنیم و آن گونه که مقام معظم رهبری و مسئولان کشور بارها گفته‌اند ما دنبال یک توافق با عزت و دنبال مذاکره هستیم، برای مذاکره و برای رسیدن به توافق وارد این میدان شدیم».

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران تصریح کرد: «مردم ایران دنبال توافق هستند اما توافقی که با عزت باشد. اگر طرف مقابل به دنبال توافق شرافتمندانه متوازن باشد، حتما این توافق قابل دسترس است».

وی در خصوص حصول توافق یا عدم توافق گفت: «فعلا به مرحله‌ای رسیده‌ایم که طرف‌های مقابل ما باید تصمیم بگیرند که به دنبال توافق هستند یا دنبال فشار. بارها گفته‌ایم توافق و فشار قابل جمع نیست و باید یکی از این دو را انتخاب کنند».

Author

About Author