وزیر اطلاعات جمهوری آذربایجان حبس خانگی شد

1376984257_-1الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان پس از بازگشت از روسیه، “الدار محمود اف” وزیر اطلاعات را از کار برکنار کرد و دستور حبس خانگی وی را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بر اساس گزارش پایگاه خبری “مساوات” وزارت اطلاعات روسیه در سفر اخیر الهام علی اف به روسیه اطلاعات مهمی را درباره همکاری پنهان محموداف با سازمان جاسوسی اسرائیل در اختیار وی قرار داده که حکایت از همکاری محموداف با داعش به درخواست اسرائیل دارد که براساس آن محمود اف، آذری های وهابی را از طریق ترکیه به سوریه انتقال می داده و بابت انتقال هرجنگجو ی وهابی ۴۵ هزار دالر دریافت می کرده است.

همچنین پایگاه خبری “آنس پرس” گزارش داد که در پی دستور حبس خانگی محمود اف، از منزل وی تعداد ۳۰ کارتن دالر آمریکا و تعداد زیادی سنگهای زینتی گران قیمت کشف و ضبط شد.

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که محمود اف با اتهام خیانت به وطن در بازداشت خانگی به سر می برد و در پی آن آویگدور لیبرمان وزیرخارجه سابق اسرائیل به آذربایجان سفر کرده است؛ که کارشناسان بر این باورند، سفر فوری لیبرمان به آذربایجان پس از بر کناری محمود اف نشان می دهد که این موضوع برای اسرائیل بسیار حائز اهمیت است.

Author

About Author