واکنش ها به کاهش محافظین رجال برجسته

شماری از رهبران جهادی در واکنش به کاهش محافظین شان از سوی شورای امنیت ملی، می گویند که مسوول هرگونه اتفاق برای آنها، حکومت است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شماری از رهبران جهادی و معاونان پیشین ریاست جمهوری، امروز (۲۰جدی) به این تصمیم واکنش نشان دادند.

در همین رابطه گزارش هایی وجود دارد که محمد کریم خلیلی، احمد ضیا مسعود، مارشال دوستم، محمد یونس قانونی، معاونان پیشین ریاست ‌جمهوری، حاجی محمد محقق، صلاح‌الدین ربانی، سید حامد گیلانی و ذبیح‌الله مجددی از رهبران جهادی در نامه‌ ای به ریاست‌ جمهوری هشدار داده ‌اند که اگر اتفاقی برایشان رخ دهد، حکومت مسوول آن خواهد بود.

این رهبران به افزایش قتل ‌های هدفمند و ناامنی‌ ها در کشور اشاره کرده و نسبت به آن ابراز نگرانی کرده و گفته‌ اند که حکومت محافظان آنان را که مربوط قطعۀ رجال برجسته می‌ شوند، کاهش داده ‌‎است.

در این رابطه، حکومت به تبعیض نیز متهم شده است.

با این حال، شورای امنیت ملی کاهش بودجه برای کارمندان رجال برجسته را دلیل کاهش تعداد محافظین شماری از رهبران عنوان کرده است.

شورای امنیت ملی همچنین می گوید که در تدابیر امنیتی این مقام‌ ها تغییری نیامده است.

بر اساس معلومات شورای امنیت، تأمین امنیت رهبران سیاسی در یک سال چهار میلیارد افغانی هزینه بود که پس از اصلاحات، این هزینه به یک اعشاریه دو میلیارد کاهش یافته و تصمیم سیاسی نبوده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *