واکنش های جهانی در رابطه به خشونت علیه مسلمانان میانمار

همزمان با افزایش خشونت ها در میانمار، مردم کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا از جمله اندونزی، تایلند و مالزی واکنش های جدی به این وضعیت نشان داده اند. در آخرین مورد از این واکنش ها، مسلمانان این سه کشور، روز جمعه با تجمع مقابل سفارتخانه های میانمار در هر یک از این کشورها خواستار توقف نسل کشی مسلمانان در میانمار شدند.

دولت مالزیا در واکنش به سرکوب روهینگیایی های مسلمان در میانمار سفیر این کشور جنوب شرق آسیایی را احضار می کند.

وزارت امور خارجه مالزیا روز جمعه در حالی که هزاران معترض در کشورهای جنوب شرق آسیا علیه افزایش خشونت ها علیه مسلمانان در میانمار تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند، این خبر را اعلام کرد.

مولانا مفتی مکرم احمد روز جمعه درخطبه های نمازجمعه با اشاره به قتل عام مسلمانان روهینگیا از سوی بودائیان افراطی تصریح کرد، جامعه جهانی باید در برابر کشتار مسلمانان بی پناه روهینگیا واکنش مناسب نشان دهد.

وی با اشاره به گزارش دیده بان حقوق بشر سازمان ملل افزود: باید همه کشورهای جهان و به ویژه مسلمانان به دولت میانمار برای حفاظت از مسلمانان فشار وارد کنند.

افزایش هشدار امنیتی در منطقه مرزی چین و میانمار؛ به دنبال شدت گرفتن درگیری ها میان شورشیان و نیروهای دولتی در منطقه مرزی میانمار و چین، پکن هشدار امنیتی در منطقه را افزایش داده است.

این در شرایطی است که از روز یکشنبه که درگیری ها در شمال میانمار افزایش یافت، تاکنون هزاران نفر در داخل مرزهای چین پناه داده شده اند. دولت محلی شهر «رویی لی» در ولایت «یون نن» در جنوب غرب چین و در مرز با میانمار در بیانیه ای تاکید کرده است که همه باید مراقب ورود به این نواحی باشند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *