واکنش حزب التحریر افغانستان، در پی اقدام حزب اسلامی

حزب التحریر افغانستان، شرکت حزب اسلامی این کشور به رهبری گلبدین حکمتیار را در انتخابات آتی ریاست جمهوری و حمایتش از ˈقطب الدین هلالˈ از نامزدهای ریاست جمهوری افغانستان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این حزب که طی ماه های اخیر در افغانستان تاسیس شده یکی از احزاب تندرو منطقه است که مرکز اصلی آن در ازبکستان می باشد و شاخه آن در افغانستان ایجاد شده است.

دولت افغانستان این حزب رادیکال را به رسمیت نمی شناسد و فعالیت های آن را غیرقانونی می داند و به همین دلیل فعالیت های حزب شکل زیرزمینی به خود گرفته و اطلاعیه ها و بیانیه های آن به صورت شبنامه منتشر می شود.

حزب التحریر امروز دوشنبه با انتشار بیانیه ای شرکت حزب اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و حمایت این حزب از قطب الدین هلال را خیانت به جهاد اسلامی این کشور خوانده و این اقدام حکمتیار را قرار گرفتن در صف امریکایی ها خوانده است.

در بیانیه این حزب تصریح شده است که شرکت حزب اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بیانگر نفوذ دولت پاکستان به رهبری محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان در حزب اسلامی است که گلبدین حکمتیار به خواست وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۳ این کشور شرکت می کند.

حزب التحریر بیشتر در مناطق غربی افغانستان بصورت مخفی فعالیت می کند و برخی تحلیلگران فعالیت این حزب را زنگ خطری برای آینده کشور و منطقه خوانده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *