واقعیت حمله به مکه مکرمه

 (۲۷ اکتبر) روز پنجشنبه ارتش و نیروهای مردمی یمن فرودگاه بین المللی عبدالعزیز جده را با موشک های بالستیک “برکان-۱” هدف قرار دادند. از آغاز حمله به یمن، سعودی ها داستان های خودساخته ی گوناگونی را برای پرده گذاشتنن روی جنایات خود ساخته اند. همان طور که طی چند روز گذشته نیز در پی حمله وحشیانه خود به صنعاء، مزدوران سعودی به طرق مختلف به مخفی کردن حقیقت این ماجرا پرداختند. در حال حاضر نیز رسانه های سعودی در بیاناتی مضحک خبر بمباران حمله به فرودگاه جده را منعکس کردند.

خبرگزاری سعودی “واس” در جهت تحریک احساسات مسلمانان، ادعا کرد که انصارالله از یک مسجد واقع در صعده، موشک های ساخته ایران را به طرف مکه شلیک کرده است.

رسانه های سعودی برای این تبلیغات خود از شخصیت های مهم اهل سنت و اسماء ائمه جماعات استفاده می کنند تا مسلمانان را ضد انصارالله یمن و ایران تحریک کنند.

در همین راستا، نوشته های روزنامه عکاظ قابل توجه است. این روزنامه می نویسد: “حوثی ها ابرهه را زنده کردند. حوثی ها خود را دست شیطان سپرده اند. حمله به مکه نشانه وفاداری حوثی ها به ایران است.”

روزنامه سعودی “الوطن” نیز کاریکاتوری را نشر داده است که در آن یمنی ها را به صورت اصحاب فیل نشان داده است که به کعبه حمله می کنند. در سرتاسر روزنامه تلاش شده است که نشان دهد یمنی ها بر مکه حمله موشکی کرده اند.

از سوی دیگر سازمان های بین المللی عربی (شورای همکاری خلیج فارس، اتحادیه عرب و غیره) نیز نشان داده اند که زبان عربستان در دهانشان می چرخد. این سازمان ها هیچ گاه حرفی از محکومیت دخالت های تروریستی عربستان در عراق، سوریه و یمن و کمک های مالی و نظامی عربستان به تروریست ها نزده اند. اما در رابطه با دروغ های خودساخته عربستان در مورد حمله به مکه، همه به یکباره به پا خواستند و فورا حرف از محکومیت آن حمله زدند.

در حالی که چند روز قبل در پی یک حمله وحشیانه سعودی ها صدها از تن از مردم بی دفاع یمن به خاک و خون کشیده شدند. بعد از این حمله وحشیانه، مفتی های وهابی هیچ گونه عکس العملی از خود نشان ندادند؛ در حالی که خود عربستان نیز اشارتا به جنایت خود خود اعتراف کرده بود. اما آنها خاموش نشستند.

اما وقتی عربستان بازار تبلیغات را داغ کرد، همین مفتی ها زبان باز کردند و انصارالله را نوکر ایران معرفی کردند و گفتند یمنی ها، میلیون ها مسلمان را با حمله به مکه مکرمه آزرده خاطر ساخته اند.

این در حالی است که ارتش یمن اعلام کرد که هیچ موشکی به سمت مکه پرتاب نکرده است. سعودی ها از ابتدا مراکز عمومی یمن، بیمارستان ها و مدارس را مورد حمله هوایی خود قرار داده اند اما ما تا حال به هیچ یک از مراکز عمومی عربستان حمله نکرده ایم.

سخنگوی انصارالله یمن، محمدعبد السلام در مصاحبه ای اعلام کرد: “سرزمین مکه نزد تمام مسلمانان یمن محترم است و یمن بیشتر از عربستان نسبت حفظ حرمت اماکن مقدس پابند است.”

عبدالسلام گفت: “عربستان بهتر است به جای اینگونه تبلیغات کودکانه، حقیقت را بیان کند و اعتراف کند که ارتش یمن، یک پایگاه نظامی واقع در شمال جده را مورد حمله موفق خود قرار داده است. نه اینکه بگوید حمله موشکی در ۶۵ کیلومتری مکه دفع شده است.”

با در نظر گرفتن تمام ترفندهای عربستان برای مخفی کردن حقیقت، می توان گفت که سعودی ها در باتلاق جنگ یمن گیر کرده اند؛ عربستان برای رهایی از این باتلاق دست به دامن رسانه های خود شده است؛ در همین راستا از شخصیت های مذهبی مسلمانان بهره می برد تا به هر صورتی شده از این جنگ رهایی یابد.

در آغاز جنگ یمن، عربستان تلاش کرد تا کشورهای مسلمان را با خود همراه کند، اما موفق به این کار نشد. حال می کوشد تا شاید این بار دنیای اسلام علیه یمن جبهه بگیرد. اما بعد از دروغ های تبلیغاتی عربستان، امت مسلمان بیدار شده است. حال دیگر آنها فریب عربستان را نخواهند خورد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *