هواپیمای ایرآسیا اندونیزی با ۱۶۲ سرنشین هنوزهم ناپدید است

مقام های اندونیزی اعلام کردند که عملیاتهای جستجو برای پیدا کردن هواپیمای “ایرآسیا” حامل ۱۶۲ سرنشین که روز گذشته ناپدید شد، جریان دارد.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هواپیمای پرواز شماره ۸۵۰۱ شرکت ایر-آسیا حدود ساعت ۷:۳۰ صبح روز گذشته که از اندونیزیا به سنگاپور می‌رفت، یک‌ساعت پیش از فرود به فرودگاه ارتباطش را با رادار از دست داده و ناپدید شد.
با این حال بامبانگ سوئلیستیو، رئیس مرکز ملی جستجو و کمک اندونیزیا گفته است که احتمال دارد هواپیمای ناپدیدشده ایرآسیا در عمق دریا باشد.
سوئلیستیو که مسئول عملیات جستجوی این هواپیما نیز است امروز(دوشنبه ۸جدی) در یک نشست خبری گفت که بر بنیاد شماری از معلوماتی که رسیده امکان دارد این هواپیما در عمق دریا باشد.
وی تاکید کرد که اندونیزیا به خاطر بیرون‌ آوردن هواپیما از عمق دریا در صورت مشخص‌شدن موضوع همکاری کشورهای دیگر را خواهد خواست.
به گفتۀ رئیس مرکز ملی جستجو و کمک اندونیزیا، تاکنون فرانسه و بریتانیا در زمینۀ بیرون‌کشیدن هواپیما در صورت تشخیص آن، با اندونیزیا اعلام همکاری کرده‌اند.
روز گذشته گزارش‌هایی به نشر رسید مبنی بر اینکه این هواپیما در آب‌های ایسلند سقوط کرده اما تاکنون جستجو ادامه دارد و از هواپیما نیز اثری در دسترس نیست.
این هواپیما ۱۶۲ سرنشین داشت که در این جمع یک شهروند فرانسوی، سه‌تن از کرۀ جنوبی، سه‌نفر از بریتانیا و بقیه از سنگاپور و مالیزیا بوده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *