هند: استفاده از فناوری هسته ای حق مسلم ایران است

سخنگوی وزارت خارجه هند در اعلامیه ضمن استفاده دیپلماسی در گفت گو برای حل موضوعات هسته ای ایرانی گفت که استفاده مناسب از فناوری های هسته ای حق مسلم کشور ایران است.

راویش کومارسخنگوی وزارت خارجه هند در مورد تغییرات اخیر مربوط به توافق هسته ای ایران با کشورهای ۵ به علاوه ۱ بیان داشت، هند بر این عقیده است که مساله توافق برجام  باید از طریق مذاکره بحث و گفتگو مسالمت آمیز حل گردد.

او همچنان از طرف های درگیر در توافق برجام خواست تا برای پیدانمودن راهکار سازنده ای برای حل مسله برجام اقدام کنند.

این گفته های سخنگوی وزارت خارجه هند در حالی ابرازمیشود که ترامپ سه شنبه شب خروج اش از برجام را اعلام کرده گفت که میخواهد تحریم های را علیه ایران وضع کند.

همزمان با این خبر فدریکا موگرینی مسول سیاست های خارجی اتحادیه اروپا ضمن انتقاد از تصمیم ترامپ حمایت اش را از ایران در چهارچوب توافق هسته ای اعلام کرد در همین حال کشور های انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه نیز پشتیبانی شان را از این توافق ابراز نمودند.

هند در حالی از ایران طرفداری اش را اعلام کرد که سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود گفت واشنگتن آمادگی خود برای وضع تحریم ها علیه ایران را گرفته است و ادعا کرد که  برای تظمین عدم توسعه تسلیحات اتمی ایران شاید تا یک هفته دیگر این تحریم ها اعمال گردد.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *