جسد بیش از ۷۰ مهاجر در اتریش پیدا شد

201555270355_b-margجسد بیش از هفتاد مهاجر که غیر قانونی وارد خاک اروپا شده بود در یک موتر یخچالی در اتریش پیدا شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روز پنجشنبه پولیس اتریش یک موتر یخچالی را که در بزرگراه بوداپست – وین به حال خود رها شده بود، پیدا کردند.

پولیس اتریش پس از برسی و باز کردن موتر متوجه اجسادی در موتر می شوند که به علت نرسیدن هوا جان باخته اند.

رییس پولیس اتریش روز جمعه در شهر ایزنشتات به خبرنگاران گفت، قربانیان ۵۹ مرد، ۸ زن و ۴ کودک هستند.در حال حاضر، هویت مهاجران جان باخته شناسایی نشده، پولیس اتریش احتمال داده است که آنها شهروندان سوریه و افغانستان هستند که به دلیل جنگ کشورشان را برای رسیدن به یکی از کشورهای اروپایی ترک کردند.

رییس پولیس اتریش گفت که این موتر یخچالی از بوداپست که به طرف وین می رفته اما هنوز معلوم نیست که مقصد آخر آنها کدام کشور اروپایی بوده است.

رییس جمهوری اتریش به احترام قربانیان یک دقیقه سکوت اعلام کرده است.

سران اتحادیه اروپا ساعاتی پس از کشف اجساد مهاجران تشکیل جلسه داد و در یک کنفرانس زنده پیرامون این حادثه ابراز تاسف کردند و خواهان حل هرچه سریعترو برخورد قاطع با معضل قاچاق انسان به اروپا شدند.

وزیر خارجه المان در این کنفرانس گفت ما باید تمام مهاجرین که به صورت قاچاق به اروپا می ایند را به صورت عادلانه میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا تقسیم نمایند.

هم چنان پولیس کشور اتریش اعلام کرد که یک تبعه افغانستان و سه شهروند بلغارستانی را به اتهام قاچاق این افراد دستگیر کرده است.

Author

About Author