هشدار کارشناسان امنیت ملی ازبکستان در مورد داعش و طالبان

35217336_27051085dceddکارشناسان امنیت ملی ازبکستان هشدار داد شبه نظامیان فراری از صفوف طالبان و داعش تلاش می کنند در ازبکستان پناهگاه پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از سایت خبری «وز.رو»، کارشناسان امنیت ملی ازبکستان می‌گویند شبه نظامیان فراری در پی حمله نیروهای مسلح دولت های سوریه، عراق و افغانستان در تکاپوی یافتن سرپناه در خاک کشور ما هستند.

به گفته آنان کسانی که منافع خود را به منافع دولت و مردم ترجیح می دهند موقع عبور از مرز به شبه نظامیان کمک می کنند.

پیش از این ازبکستان اقداماتی را برای مقابله با نفوذ داعش در بین مردم این جمهوری انجام داده بود. از جمله در شهر تاشکند و تمام ولایت ها با نمایندگان کمیته های محلی، سمینارها و دیدارهایی برگزار کرده و در مورد خطر ایده های گروه های افراط گرایی هشدار داده بودند. همچنین گزارشاتی را پیرامون سازمان های افراطی و تروریستی فعال و دارای خطر جدی برای ازبکستان در اختیار آنها قرار داده است.

چند روز پیش وزارت داخله ازبکستان اعلام کرد ۱۶ تن از طرفداران گروه افراطی «حزب التحریر» در تاشکند بازداشت شدند. «حزب‌التحریر» به عنوان یک جریان بنیادگرا و افراطی تحت پیگرد قانونی قرار دارد و فعالیت‌های این حزب در کشورهای ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و روسیه، غیرقانونی اعلام شده است.

Author

About Author