نیروهای عراقی مواضع راهبردی داعش را در موصل منهدم کرد

تحولات عراق (3)منابع عراقی از انهدام مواضع حساس و راهبردی گروه تروریستی داعش در غرب موصل توسط جنگنده های عراقی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، جنگنده های «اف ۱۶» عراقی مواضع حساس و ارتباطی گروه تروریستی داعش از جمله، برج مراقبت، رادارهای ارتباطی و اطلاعاتی آن ها را در منطقه «تلعفر» را در غرب موصل هدف قرار دادند.

در این عملیات ۸ نفر از عناصر گروه تروریستی داعش نیز به هلاکت رسیدند.

پبشتر نیز جنگنده های عراقی مواضع گروه تروریستی داعش را در جنوب موصل هدف قرار داده بودند.

نیروهای عراقی در تلاش هستند تا با انهدام مواضع حساس گروه تروریستی داعش شرایط را برای حمله نظامی به موصل و آزادسازی این شهر فراهم آورند.

شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق از دوسال پیش در اشغال گروه تروریستی داعش قرار دارد.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای عراقی می توانند این شهر را تا پایان سال جاری میلادی آزاد کنند.

در همین حال فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراق امروز اعلام کرد که در عملیات جنگنده های عراقی در ولایت های کرکوک و الانبار ۳۲ تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.

جنگ علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه با حمایت نیروهای مردمی و مقاومت وارد مراحل حساس خود شده به گونه ای که اخبار رسیده حاکی از آن است که نیروهای عراقی و سوری خواهند توانست در ماه های آینده بخش های بیشتری از مناطق تحت کنترل داعش را آزاد کنند.

Author

About Author