نیروهای امریکایی با استفاده از علامت های حمایت از ملت کرد باعث ناراحتی بین المللی شد

635998735175263691-GettyImages-534380550استفاده‌ی نیروهای امریکایی از علامت‌های نیروهای پیشمرگه کرد باعث بر انگیختن بحث‌های زیاذی شد که آیا این امر موجب بحرانی شدن روابط امریکا و ترکیه خواهد شد؟

در گذشته مجله ی امریکایی پرنس انسایدر به نقل از فعالان شبکه‌های اجتماعی عکسهایی را از سربازان امریکایی که لباسهای نظامی با علامت‌های گروه‌های حمایت از ملت کرد به تن کرده و همراه آنان با داعش  در سوریه می‌جنگیدند منتشر کرد .

در پی انتشار این عکس‌ها بعضی از تحلیلگران اعلام کردند که اگر نشان‌دادن امریکایی ها برای همبستگی با کردها باشد به زودی منجر به افزایش بحران و ناراحتی بین امریکا و ترکیه که همپیمان این کشور به شمار می‌رود خواهد شد.

وزیر خارجه ی ترکیه داود اوغلو عملکرد سربازان امریکایی را غیر قابل قبول دانست و از جهتی دیگر وزیر خارجه‌ی امریکا در پاسخ به عکس‌های منتشر شده در اینترنت هرگونه کمکی به گروه‌های حمایت از ملت کرد را تکذیب کرد.

تمام این جزئیات به این امر اشاره دارد که ممکن است امریکا در کودتای نظامی‌ که چند وقت پیش در ترکیه رخ داد، دست داشته باشد و این همان چیزی است که رهبران کودتا را برعلیه اردوغان برانگیخت و از جهتی دیگر این جزئیات دال بر تغییر دیدگاه امریکا در رابطه با همپیمانش یعنی ترکیه است.

Author

About Author