نگرانی روسیه از حضور ۲۵۰۰ داعشی در افغانستان

نماینده ویژه «پوتین» رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفته است که در حال حاضر ۲۵۰۰ داعشی در افغانستان حضور دارد و امریکا مسئول آشفتگی‌های این کشور است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «ضمیر کابلوف» گفته است که گسترش نفوذ گروه تروریستی داعش در افغانستان نگرانی‌های جدی امنیتی برای روسیه ایجاد کرده است.

کابلوف اظهار داشت: مسکو در خصوص ظهور گروه تروریستی داعش در افغانستان نگران است زیرا این مسئله تأثیرات طولانی‌مدت جغرافیای سیاسی بر امنیت روسیه خواهد داشت.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان اعلام کرد: در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ داعشی در افغانستان حضور دارند.

وی هشدار داد: گروه تروریستی داعش در حال جذب نیروی بیشتر از مردم و گسترش قابلیت‌های جنگی خود است که اگر جلوی این گروه گرفته نشود، در آینده با یک نیروی قوی‌تری روبه‌رو خواهیم بود.

کابلوف اظهار داشت:امریکا مسئول آشفتگی‌ها و وخیم‌تر شدن اوضاع کنونی در افغانستان است.

وی افزود: امریکا حضور خود را در افغانستان کاهش داده و در حالی که یک مشکل را در افغانستان حل نکرده، مشکل دیگری در این کشور ایجاد کرده است و واشنگتن به‌لحاظ سیاسی و اخلاقی مسئول اتفاقات جاری در این کشور است.

کابلوف در خصوص برداشته شدن تحریم‌ها علیه شرکت‌ روسی در زمینه نگهداری و تعمیر بالگردهای افغانستان گفت: اگر مسکو راهی برای انتقال تجهیزات هوایی به افغانستان پیدا کند، نیاز به آموزش خلبان‌های افغانستان نیز به وجود خواهد آمد.

این در حالی است که ضمیر کابلوف گفته بود که گروه تروریستی داعش در افغانستان از منابع خود برای مبارزه با نیروهای آمریکایی و افغان در این کشور استفاده نمی‌کند.

وی ادامه داده بود که داعش هدف دیگری دارند و به افغانستان به‌عنوان سکوی پرشی برای گسترش بیشتر نیاز دارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *