نماینده جدید انگلیس در اتحادیه اروپا معرفی شد

ایوان روجرز، مقام پیشین وزارت مالیه انگلیس در حالی به عنوان نماینده جدید این کشور در اتحادیه اروپا معرفی شده که انگلیس قصد دارد در روابط خود با این اتحادیه تجدید نظر کند.

 به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در نظر دارد در صورت پیروزی در انتخابات سال ۲۰۱۵ میلادی سروی سراسری در خصوص ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا یا ترک این اتحادیه را در سال ۲۰۱۷ برگزار کند.

 روجرز که مشاور امور اتحادیه اروپا و مسائل بین المللی نخست وزیر انگلیس بوده یکی از دشوارترین مسئولیت های دیپلماتیک خود را آغاز خواهد کرد، اتحادیه اروپا بزرگترین شریک تجاری انگلیس به شمار می رود و خروج این کشور از این اتحادیه می تواند تبعات منفی زیادی برای لندن داشته باشد.

 انگلیس ششمین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می رود و برگزاری سروی ۲۰۱۷ میلادی احتمال خروج این کشور از اتحادیه ای را که نخستین بار در سال ۱۹۷۳ میلادی به آن پیوسته، افزایش داده است.

 یک منبع دیپلماتیک انگلیس در این باره تاکید کرده است که روجرز به تفکرات کامرون نزدیک است و نقش سیاسی زیادی در تحولات ۳ تا ۴ سال آینده انگلیس خواهد داشت.

 انگلس خواستار افزایش قدرت خود در اتحادیه اروپا و تغییر ساختارهای این اتحادیه است، فرانسه و آلمان دو اقتصاد بزرگ منطقه یورو به شدت با این مسئله مخالفت کرده اند.

 روجرز پیش از این وزیر کار و امور اجتماعی دولت تونی بلر و دبیر بخش سیاست اتحادیه اروپا در وزارت مالیه انگلیس بوده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *