نخست وزیر عراق: نیروهای ترکیه باید از عراق خارج شوند

دفتر حیدر العبادی در بیانیه ای تاکید کرد که ترکیه باید نیروهای خود را از عراق خارج سازد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از سایت خبری المنار، دفتر “حیدر العبادی” نخست وزیر عراق اعلام کرد: ترکیه مجبور است به حاکمیت ملی همسایه های خود احترام بگذارد و نیروهایش را از عراق خارج کند.

در این بیانیه آمده است: در پایان سال ۲۰۱۴ در نشستی میان نخست وزیران ترکیه و عراق در خصوص آموزش شماری از نیروهای پولیس عراق در خاک ترکیه صحبت شده بود اما درباره اینکه نیروهای ترکیه وارد عراق شوند هیچ صحبتی نشده است، و موافقت به آموزش نیروهای عراقی در ترکیه به عنوان موافقت با ورود نیروهای ترکیه به همراه تجهیزات شان در خاک عراق نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است: اگر درخواست آموزش نیروهای عراقی در نظر رهبران ترکیه به معنای موافقت با ورود نیروهای ترکیه ای در خاک این کشور است پس اسرائیل می تواند به راحتی وارد ترکیه شود زیرا توافق آموزش دو جانبه در این باره میان ترکیه و اسرائیل نیز به امضا رسیده است.

در این بیانیه آمده: در این نشست طرف ترکیه ای خواستار اعزام نیروهای ترکیه به عراق شد که با مخالفت های شدید روبرو شد زیرا عراق به نیروهای کشورهای همسایه نیازی ندارد.

این در حالی است که ترکیه شامل ائتلاف مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق نیست. هیچ نیرویی جز نیروهای ترکیه با تجهیزات نظامی خود در خاک عراق نیست.

در این بیانیه ذکر شده است که عراق از هیچ کشور نخواسته است تا نیروهای نظامی خود را به این کشور بفرستد و تاکنون هیچ موافقت کتبی یا شفاهی برای ورود نیروهای ترکیه به عراق صادر نشده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *