نخست وزیر تایلند از پست نظامی خود کناره گیری کرد

نخست وزیر ۶۰ ساله نظامی تایلند، خود را از پست نظامی ارتش بازنشسته کرد تا نشان دهد دولتش نظامی نیست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جنرال ‘پرایوت چان اوچا’ نخست وزیر تایلند که با کودتای اول (ماه جوزا) و سرنگونی دولت ‘یینگلوک شیناواترا’ قدرت را در این کشور جنوب شرق آسیا در دست گرفت براساس گزارش رسانه های تایلند روز گذشته به عنوان رئیس شورای ملی صلح و نظم در آیین رژه ای از نظامیان خداحافظی کرد.

جنرال پرایوت چان اوچا، قبلا رئیس ارتش بود، او کودتای نظامی را در اول ماه جوزای سال جاری در این کشور رهبری کرد و پس از آن به مقام نخست وزیری تایلند رسید.

برخی ناظران پیش بینی کرده بودند وی تا ۳۰ سپتامبر (هشتم میزان) از پست فرماندهی ارتش استعفا می دهد و ‘یودومدج سیتابوتر’ معاون وی فرماندهی ارتش را در دست می گیرد، اما وی پس از چهار سال در دست داشتن فرماندهی نیروی زمینی خود را بازنشسته کرد.

معاون وی قرار است روز چهارشنبه جانشین ‘چان اوچا’ در ارتش شود. البته سازمان حفاظت از قانون اساسی تایلند تاکید کرده بود از نظر قانونی فردی که به عنوان نخست وزیر انتخاب می شود نمی تواند پست دیگری را اشغال کند.

وی اکنون پس از ۴۰ سال حضور در ارتش تایلند خود را بازنشسته کرد تا از نظر قانونی مشکلی در برابر سازمان حفاظت از قانون اساسی این کشور نیز نداشته باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *