نخبگان قرآنی تجلیل شدند

جشنواره بزرگ قرانی *عید تا عید * به منظور تجلیل از نخبگان قرانی، چهره های قرانی و حافظان کل قرآن کریم به همت دار القران محمد امین (ص) و همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی ولایت تهران روز پنجشنبه ۲۵ سنبله در شهرری تالار شیخ صدوق برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه ، جشنواره بزرگ قرآنی * عید تا عید * به همت دارالقران محمد امین ( ص ) و با همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی ولایت تهران با حضور مسئولین اداره کل امور اتباع ولایت تهران و جمع کثیری از علماء  و روحانیون روز پنجشنبه ۲۵ سنبله همزمان با عید سعید قربان و غدیر در شهرری تالار  شیخ صدوق برگزار گردید .

عباس حسنی مدیریت دارالقرآن محمد امین ( ص) ضمن عرض خیر مقدم و گزارشی از فعالیتهای دارالقرآن محمد امین ( ص ) هدف از برگزاری این جشنواره را تجلیل از نخبگان قرانی استاد توحیدی حافظ و قاری بین المللی ، تجلیل از حافظان کل قرآن کریم ( خواهران و برادران) ، چهره قرآنی استاد ابدالی قاری و مدرس ممتاز کشوری، مسئولین مراکز قرآنی ثبت شده در دارالقران محمد امین ( ص ) عنوان کرد.

محسن همدانی مدیر کل اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی ولایت تهران در مصاحبه با خبرگزاری خاورمیانه در خصوص این جشنواره  اظهار داشت: زمانی رسیده است که مهاجرین افغانستانی در چنین برنامه هایی میزبان باشند و ما مهمان . چرا که مهاجرین از استعداد و توانایی کافی برخوردار هستند و ما به انها اعتماد کامل داریم که بتوانند یک برنامه قرآنی را به تنهایی خودشان اجرا کنند و بتوانند بخوبی از برنامه بهره کافی را ببرند.

unnamed

وی افزود : امیدوار هستیم مردم خوب افغانستانی تا زمانی که در کشور ما هستند بتوانند در زمینه های فرهنگی رشد بیشتر و فعالیت بیشتری داشته باشند تا اگر روزی به کشورشان بازگشتند علاوه بر فرصت های صنعتی و فنی که فرا گرفته اند  دارای علم قرآن پژوهی هم باشند و بتوانند به جامعه ی خود کمک کنند.

مدیر کل اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی ولایت تهران تاکید کرد : امید است همه ی دوستان افغانستانی بتوانند در راهکار های معنوی و کارهای فرهنگی فعالیت کنند و خودشان اینگونه برنامه ها را مدیریت کنند.

وی ضمن اظهار خرسندی از حضور و خدمات تیم پزشکی متخصص افغانستانی و ویزیت رایگان این تیم  پزشکی متخصص در اردوگاه سلیمانخانی و اردوگاه گل تپه به مهاجرین افغانستانی ، در خصوص دیگر برنامه هایی که بتوان از توانایی و استعداد دیگر متخصصین استفاده نمود گفت: اعتماد به جامعه افغانستانی حاضر در ایران برای ما در هر دسته و گروهی باشند یک اصل است و برای صنعت گران و افرادی که در دیگر زمینه ها و صنایع دیگر نیز توانایی داشته باشند سعی میکنیم از انها نیز استفاده کنیم .

اجرای تواشیح توسط گروه نور الثقلین از ولایت قم ، قرائت قرآن کریم توسط قاریان برجسته، سخنرانی خانم  میترا قدیمی معاون اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی ولایت تهران از دیگر برنامه های این جشنواره بود .

در پایان نیز ازاستاد محمد امیر توحیدی حافظ و قاری بین المللی، استاد سید مرتضی ابدالی  مدرس ممتاز کشوری و حافظان کل قرآن کریم )) خواهران و برادران ) و همچنین از مسئولین مراکز قرآنی ثبت شده در دارالقران محمد امین ( ص ) تقدیر بعمل آمد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *