نجات ۳ هزار مهاجر غیرقانونی در دریایی مدیترانه

قایق حامل مهاجران غیرقانونی در دریای مدیترانه

قایق حامل مهاجران غیرقانونی در دریای مدیترانه

نیروهای گارد ساحلی ایتالیا و سازمان غیردولتی پزشکان بدون مرز اعلام کردند نزدیک به سه هزار مهاجر غیرقانونی از جمله صدها زن و کودک روز چهارشنبه در سواحل لیبی در دریای مدیترانه نجات داده شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سازمان پزشکان بدون مرز در توییتر خود اعلام کردند روز چهارشنبه پرمشغله ترین روزی بود که نیروهای ما تجربه کردند. گروههای امداد و نجات پزشکان بدون مرز و سازمان بشردوستانه مالت، به یک هزار و ششصد و پنجاه و هشت مهاجر غیرقانونی کمک کردند.

پزشکان بدون مرز در عین حال تصریح کرد روز چهارشنبه در زمینه امدادرسانی به آوارگان و مهاجران غیرقانونی رکورد جدیدی ثبت نشد چرا که پیش از این در تابستان امسال چندین بار نیروهای امداد به بیش از چهار هزار مهاجر در یک روز کمک کردند.

نیروهای امداد پزشکان بدون مرز و سازمان بشردوستانه مالت روز چهارشنبه به حدود ۱۱۳ کودک کمک کردند. بیشتر این کودکان اریتره ای بودند و حدود سی نفرشان کمتر از پنج سال داشتند.

یک کشتی دیگر پزشکان بدون مرز موسوم به آرگوس روز چهارشنبه به ۹۹۳ مهاجر غیرقانونی از جمله ۳۵۸ زن و ۷۹ کودک کمک کرد.

نیروهای گارد ساحلی ایتالیا و نیروی دریایی این کشور نیز اعلام کردند روز چهارشنبه به یک هزار و ۲۱۹ نفر از جمله ۸۳۸ نفر که سوار سه قایق فرسوده بودند، کمک کرده اند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد مستقر در ژنو ضمن ابراز نگرانی از شمار فزاینده آوارگان و پناهندگانی که از خشونت و ناامنی کشورهای خود فرار می کنند و به امید یافتن شرایط زندگی بهتر می کوشند از راههای مختلف خود را به اروپا برسانند، اعلام کرده است از آغاز سال کنونی میلادی بیش از سیصد هزار مهاجر و پناهنده تلاش کرده اند از طریق دریای مدیترانه خود را به اروپا برسانند و بیش از دو هزار و پنجصد نفر از این افراد در این سفر مخاطره آمیز جان خود را از دست داده اند. این افراد برای فرار از کشورهای جنگزده به ویژه سوریه خود را به ترکیه می رسانند تا از آنجا از طریق مدیترانه به اروپا بروند.

Author

About Author