نتانیاهو اسرائیل را در عرصه‌ بین‌المللی بی‌اعتبار ساخته است

139308021617522103914234به گزارش پایگاه خبری «تایمز او اسرائیل»، «اسحاق هرتزوگ» رهبر مخالفان دولت حاکم در اسرائیل در انتقاد تندی نسبت به سفر نتانیاهو به انگلستان اظهار داشته است: «نتانیاهو نه تنها در داخل اسرائیل مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است، بلکه اعتبار و حیثیت بین‌المللی اسرائیل نیز به واسطه‌ی عملکرد وی از بین رفته است».

هرتزوگ در ادامه افزود: «اکنون ما شاهد این هستیم که صدهزار انگلیسی حاضر هستند پای طوماری را که خواستار محاکمه یک مقام اسرائیلی است، امضا کنند و فردا باید شاهد باشیم چنین طومارهایی در آمریکا، کاناد، فرانسه و هر کشوری که قصد سفر به آنجا را داریم، امضا شود».

وی در ادامه افزود: «انگلستان و کشورهای مختلف هم‌اکنون برای اسرائیل همانند یک انبار باروت هستند و سفر نتانیاهو به این کشورها نه تنها خودش، بلکه اسرائیل را نیز بی‌اعتبار خواهد کرد».

چندی پیش «ریولین» رئیس‌جمهور اسرائیل نیز به نتانیاهو در مورد به خطر انداختن روابط اسرائیل و آمریکا بر سر توافق هسته‌ای با ایران هشدار داده بود. «ریولین» تاکیدکرده بود هم‌اکنون اسرائیل واقعاً دارای یک رهبر نیست و این شرم‌آور است که فقط یک نفر وجود داشته باشد و مردم مجبور باشند، او را شایسته‌ی نخست‌وزیری بدانند.

Author

About Author