موشک‌های بالیستیک عربستان، ایران و اسرائیل را نشانه رفته اند

کارشناسان یک مرکز مطالعات دفاعی در بریتانیا گفته اند که موشک های بالیستیک کشور عربستان سعودی، ایران و اسرائیل را نشانه گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از خبرگزرای فرانسه، کارشناسان گروه مطالعات دفاعی به رسانه ها گفته اند تصاویر ماهواره ای که آنان از یک پایگاه مخفی عربستان سعودی در اختیار دارند نشان میدهد که سکوهای پرتاب موشکهای مستقر شده در این پایگاه، بسوی ایران و اسرائیل هدایت شده اند.

گفته میشود این پایگاه مخفی عربستان سعودی در ٢٠٠ کیلومتری جنوب-غرب ریاض، پایتخت عربستان سعودی قراردارد و سومین پایگاه از این نوع در این کشور بشمار می رود.

رابرت مونکز، گزارشگر گروه مطالعات دفاعی جینز گفته است مطالعات این گروه نشان میدهد که این پایگاه یا حد اقل بخشی از آن قابل استفاده است وموشکهای آن ایران و اسرائیل را نشانه گرفته اند.

وی افزوده است این احتمال هم وجود دارد که پایگاه مذکور یک مرکز آموزشی و یا محل انبار باشد.

گزارشگر گروه مطالعات دفاعی جینز تاکید کرده است که نمیتوان با قاطعیت حکم کرد که موشکهای این پایگاه اختصاصا تهران ویا تل اویو را نشانه گرفته اند اما میتوان انتظار داشت که در صورت استفاده از این موشکها، شهر های بزرگ هدف قرار خواهند گرفت.

به گفته او آنچه واضح است این است که عربستان سعودی، مناسبات خوبی با ایران و اسرائیل ندارد.

عربستان سعودی در گذشته بارها برنامه هسته ای ایران و ظرفیت اتمی اسرائیل را مورد انتقاد قرار داده است.

گزارشگر گروه مطالعات دفاعی جینز در همین رابطه گفته است پایگاه موشکی بالیستیکی میتواند برای تولید سلاحهای هسته ای نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *