موجودیت یک گروه جدید طالبانی در پاکستان

همزمان با بحران سیاسی در پاکستان یک گروه جدید طالبان تحت نام” جماعت الاحرار” در این کشور اعلام موجودیت کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این گروه که خود را “جماعت الاحرار” نامگذاری کرده  حاصل تشدید اختلافات و جنگ درون گروهی میان سرکرده های طالبان در پاکستان خوانده شده است.

دولت پاکستان که اکنون درگیر تنشهای سیاسی شده است، پس از بی نتیجه بودن مذاکرات با طالبان از ۲۵ جوزا، حملات نظامی گسترده ای را برضد گروه طالبان در منطقه وزیرستان شمالی آغاز کرده و  تاکنون صدها تن از اعضای طالبان کشته شده اند.

براساس گزارشها، با ادامه تنشها در پاکستان، سرلشگر راحیل شریف ” فرمانده ارتش و محمد نوازشریف ” نخست وزیر این کشور دیدار و درباره اوضاع امنیتی پایتخت گفتگو کردند و دو طرف بر حل فوری بحران کنونی پاکستان و حفظ امنیت و منافع ملی تاکید کردند.

“عمران خان ” رهبر حزب مخالف تحریک انصاف به همراه طاهر القادری “رهبر حزب مخالف جنبش مردم حدود دوهفته است پایتخت پاکستان را عرصه تظاهرات و تجمع های ضددولتی تبدیل کرده اند و هزاران تن از طرفداران عمران خان و القادری در «منطقه قرمز» اسلام آباد چادر زده اند.

معترضان استعفای نواز شریف نخست وزیر را به بهانه تقلب در انتخابات مجلس سال گذشته پاکستان خواستارند در حالی که نواز شریف این ادعا را رد کرده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *