مفتی مصر شوقی ابراهیم علام: وهابیت و داعش مصداق بارز ادیان ساختگی هستند

 سایت الوطن نیوز مصری طی گزارشی بیان داشت پس از آنکه مصر دو طرح مختلف ىر شورای امنیت سازمان ملل  پیرامون قضیه ی حلب را تایید کرد اعتراضات زیادی علیه مصر مطرح شد تا جایی که عربستان و قطر از تایید مصر برای این دو رای انتقادات شدیدی علیه مصر انجام دادند و نماینده عربستان ىر سازمان ملل عبدالله المعلمی این رای را درد آور خواند.

مفتی جمهوری مصر دکتر شوقی علام در واکنش به این اعتراضات گفت: تصمیم مصر پیرامون طرح روسیه تصمیمی ىرست است. این تصمیم به نفع امت اسلامی است تا جلوی گسترش تروریسم در جهان اسلام به ویژه سوریه گرفته شود.

  وفق  گزارش  این سایت دکتر شوقی علام گفت: برخی از کشورهای معترض برعلیه  تصمیم مصر در سازمان ملل ، خود دین و اعتقادات ساختی را وسیله برای دستیابی به ىست آوردهایشان قرار داده اند. همجنین دین را پوششی برای توجیه تجاوز و ویرانی و نابودی در سرار جهان اسلام کذاشته اند.

 چنانکه این سایت اعلام داشت که شوقی علام افزود امت اسلامی باید یک  دل و یک صدا باشند و از ائمه اهل سنت  مانند ابی الحسن الاشعری و پیروان ابی منصور الماتریدی و اهل حدیث و فقهای حنفی، مالکی،شافعی و فقهای معتدل حنابله در خواست داشت که یک موضع سخت گیرانه ای  ىر قبال ادیان ساختکی (از جمله وهابیت و داعش) خلق شده توسط برخی کشورها را  بگیرند. جرا که هدف از ساخت این ادیان نابودی جهان اسلام است.

http://www.elwataannews.com/news/details/1501001/

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *