معاون صدر اعظم آلمان: خطر واقعی در منطقه ترکیه است نه روسیه

pic-16639-1445615171معاون صدر اعظم آلمان انتقاد شدیدی به اقدام ترکیه در سرنگون کردن یک جنگنده سوخوی روسیه در مرزهای سوریه وارد کرده و تاکید کرد که فاکتور خطر واقعی غیر قابل پیش بینی در منطقه آنکارا است و نه مسکو.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،”زیگمار گابریل” معاون صدر اعظم آلمان در واکنش به اقدام ترکیه در سرنگون کردن جنگنده سوخوی روسیه در مرزهای سوریه این اقدام آنکارا را شدیدا مورد انتقاد قرار داده و گفت: فاکتور خطر واقعی غیر قابل پیش بینی در منطقه آنکارا است و نه مسکو.

وی که در گفتگو با خبرگزاری آلمان سخن می گفت همچنین تصریح کرد که اول این حادثه نشان می دهد که ما یک بازیگر همراه خود داریم که بر اساس اخبار بخش های مختلف منطقه غیر قابل پیش بینی است و آن بازیگر ترکیه و نه روسیه است.

معاون صدر اعظم آلمان افزود: اینکه روسها حالا با نقض حریم هوایی ترکیه باعث رویارویی شده اند نباید باعث بی توجهی و بی اعتنایی به این مسئله شود که همچنین ترکیه در این اختلافات نقش پیچیده ای را ایفا می کند.

گابریل در عین حال ابراز امیدواری کرد که این واقعه هیچ آسیبی به روند تشکیل ائتلاف بین المللی علیه تروریسم داعش ایجاد نکند. رئیس جمهور روسیه علاقه زیادی به ایفای نقش سازنده در سوریه دارد. آیا این مسئله در چنین شرایطی به خطر افتاده است را من نمی توانم بگویم.

پوتین حمله به جنگنده خود از طرف ترکیه را یک خنجر از پشت ارزیابی کرد که متحدان تروریست آن را انجام داده اند.

ترکیه ادعا می کند که این جنگنده روسی حریم هوایی کشورش را نقض کرده و به هشدارهای مکرر هم اعتنایی نکرده است.

البته روسیه این ادعای آنکارا را رد کرده و وزارت دفاع این کشور اعلام کرده است که این جنگنده بر فراز خاک سوریه پرواز می کرده است.

Author

About Author