مصر به سوریه نیروی نظامی می‌فرستد

مقامات دیپلماتیک مصری  اعلام کرده اند که قاهره قصد دارد  به دلیل حفظ مناطق شمالی سوریه از هجوم آوردن  گروه تروریستی داعش به این مناطق به سوریه نیرو نظامی اعزام کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از العربی الجدید، منابع آگاه مصری خبر داده اند که در قالب نیروهای عربستان این کشور نیز برای پایداری امنیت درسوریه قصد دارد نیروهای نظامی خود را به سوریه بفرستد.

بربنیاد این خبر سعودی ها  اخیرا تلاش نموده بودند که مصر  را راضی نماید تا نیروهای خود را در قالب ائتلاف  تشکیل داده عرب به رهبری آمریکا به سوریه بفرستد وقاهره هم تاکید نموده که اگر تنها ماموریت این نیروها حفظ امنیت باشد و دست به جنایت جنگی نزنند با این موضوع موافقت خواهد کرد.

العربی الجدید به نقل از منابع گفته است که اگر این توافق نهایی گردد و امتیازهای اقتصادی وسیاسی زیادی به کشور مصر تعلق خواهد گرفت و مصری نیز با مشورت با دفاتر نظامی و سیاسی خواهان حضورشان در سوریه به گونه ای شده اند که این کشور را وارد بحران سوریه نکرده و باعث تحریک همپیمانان شان نگردند.

از سوی هم قبل از این نیز عادل الجبیر وزیرخارجه عربستان  اعلام کرده  بود که کشورش آماده است در چهارچوب ایتلاف  تشکیل شده نیروهایش را به سوریه اعزام نماید.

در همین حال رسانه های آمریکایی گفته اند که ترامپ ازعربستان خواسته بود تا در عوض نیرو های آمریکایی مستقر در سوریه به این کشور نیرو اعزام نماید و مشاور جدید ترامپ از مصر خواسته بود تا امکان مشارکت در این مسله را بررسی کند.

این در حالی است که مصر وسوریه ائتلاف های نظامی دیرینه با هم دارند و زمانیکه عبدالفتاح السیسی به عنوان رئیس جمهور مصر مقرر شد گزارش ها ثابت نمود که رفت آمد های میان خلبان مصری به پایگاه های سوریه ودیدار نظامیان سوریه با مصری ها وجود داشته است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *