مصر، تنها راه گریز عربستان از باتلاق ایران!

نگاهی گذرا به روابط اخیر ایران و عربستان، بیانگر افزایش روزافزون بحران و درگیری میان این دو کشور است.

بر طبق اسناد ویکیلیکس سال ها پیش و زمانی که سفارت عربستان در تهران مشغول به کار بود، عربستان با طرح برنامه هایی برای یافتن اختلافات داخلی در ایران در صدد دخالت در امور داخلی ایران بود؛ امری که بعد از افشای اسناد آن منجر به بسته شدن سفارت این کشور در تهران شد.

متن یکی از این اسناد دال بر این است که سفارت عربستان در تهران شناخت دقیقی به شکاف های سیاسی و اقتصادی و دینی و اجتماعی موجود در ایران داشته است و آنگونه که از نامه ارسالی سفارت این کشور به وزارت خارجه نمایان است، چهار سال پیش عربستان درصدد این بوده است که از این شکاف ها به عنوان اهرم فشار برای بر هم زدن امنیت ایران بهره ببرد.

بیشتر اقداماتی داخلی و خارجی از جمله برگزاری کنفرانس با کشورهای عربی و آمریکا، گسترش روابط با اسرائیل و حمایت مالی از مخالفین ایرانی که نمونه اخیر آن سخنرانی ترکی الفیصل در همایش حزب اپوزیسیون ایران در پاریس بود، که امروزه عربستان بر علیه ایران و برای خنثی سازی فعالیت های این کشور در پیش می گیرد، بر طبق برنامه های از پیش تعیین شده این نامه است.

با توجه به جنگ عربستان بر علیه عرب و شانه خالی کردن حامیان عرب و آمریکایی و اروپایی اش از حمایت این کشور در منطقه، ادامه این اختلافات منجر به شکست عربستان در جنگ بر علیه ایران خواهد شد. بنابراین، عربستان در این شرایط بحرانی اش به مصر بیشتر نیاز دارد تا مصر به این کشور!!

بنابراین باید از رئیس جمهور مصر السیسی کمک بگیرد تا این رهبر عرب وارد عرصه شود و دوباره عزت و کرامت آل سعود و عرب را به آنها برگرداند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *