مسوول عشر و زکات طالبان مسلح برای دره صوف پایین بازداشت شد

talibدر نتیجه عملیات نیروهای امنیتی در شماری از ولایت های کشور، مسوول جمع آوری عشر و ذکات طالبان مسلح برای ولسوالی دره صوف پایین ولایت سمنگان بازداشت شده و شماری از طالبان مسلح نیز کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه ای گفته است که در عملیات تصفیوی نوید ۷ در ولسوالی دره صوف پایین ولایت سمنگان، ۲۰ تن به شمول قوماندان خیرالله یکتن از فرمانده هان طالبان مسلح و مسوول عشر و ذکات آنان بازداشت شد.

در خبرنامه آمده است که در این عملیات، یک میل صدتکه، یک میل کره بین، یک میل چره ای، ۹ عراده موترسایکل و مقداری  تجهیزات نظامی نیز بدست نیروهای امنیتی افتاده است.

بر اساس یک خبر دیگر، دو ماین گذار در نتیجه انفجار ماین دست ساز خودشان در قریه عیدزایی ولسوالی دولت آباد ولایت فاریاب کشته شد.

وزارت دفاع ملی همچنین از کشف و خنثی کردن دو حلقه ماین ضد وسایط از ساحه کنجک ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب نیز خبر می دهد.

بر اساس معلومات خبرنامه، در جریان عملیات نیروهای هوایی و زمینی در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸ طالب مسلح در ولسوالی دشت ارچی ولایت قندوز کشته و ۱۷ تن دیگر به شمول قاری ولی یکتن از فرمانده هان آنان زخمی شده است.

طالبان مسلح تا حال در این رابطه اظهار نظر نکرده اند؛ اما مدعی شده اند که در نتیجه درگیری در منطقه گورتپه قندوز، شماری از نیروهای امنیتی را کشته و یا زخمی کرده اند که این ادعا از سوی مقام های امنیتی رد شده است.

 

Author

About Author